• جمعه / ۳۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401103020701
  • خبرنگار : 50233

مشاهده یک خانواده پرجمعیت یوزپلنگ آسیایی در عباس آباد

مشاهده یک خانواده پرجمعیت یوزپلنگ آسیایی در عباس آباد
عکس تزئینی است

ایسنا/سمنان مدیرکل محیط زیست استان سمنان از مشاهده یک ماده یوز به همراه سه توله اش در مهمترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی خبر داد.

بهرامعلی ظاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه توله یوزهای این ماده یوز بزرگ هستند و تصویر نشان دهنده این است که این ماده یوز توله هایش را به استقلال غذایی رسانده است.

وی با بیان اینکه این خانواده یوز در حوالی عباس آباد رویت شدند ادامه داد: این یوزها قصد ورود به منطقه حفاظت شده توران را داشتند و انتظار می رود که تصاویر دیگری از این خانواده در منطقه حفاظت شده توران توسط دوربین های تله ای ثبت شود.

وی توران را مهمترین و غنی ترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در ایران و جهان برشمرد و گفت: بیشترین جمعیت یوزپلنگ آسیایی در این زیستگاه مهم قرار دارد.

ظاهری با بیان اینکه در این زیستگاه طعمه های مناسبی برای یوز وجود دارد افزود: مشاهده این خانواده یوز در این فصل یک خبر خوش برای دوستداران حیات وحش و خصوصا این گونه در خطر انقراض است.

مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به کیفیت تصاویر این یوزها ادامه داد: با توجه به کیفیت پایین تصاویر و تصویربرداری از فاصله دور فعلا مشخص نیست این یوزها از یوزهای شناسنامه دار و رویت شده قبلی است یا برای اولین بار تصویربرداری شدند.

وی با اشاره به مشاهده این خانواده پرجمعیت یوز در محور پرتردد عباس آباد گفت: متاسفانه تاکنون تصادفات زیادی در این محور منجر به تلف شدن یوزها شده است.

وی با اشاره به تلاش محیط زیست برای حفاظت بیشتر و ایمن سازی این محور اظهار کرد: نصب تابلوهای متعدد هشداردهنده و تاباندن نور به محور و افزایش روشنایی و...از جمله اقداماتی است که برای کاهش سوانح در این محور انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۲۸

توروخدا آدرس ندید چشم و گوش ناپاک زياده وقتی می‌گید عباس آباد شکار کش ها دندون تیز میکنن

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۳۰ ۱۶:۵۳

خسته نباشید به محیط بانان و درود بر مردم ایران اینها سرمایه و مال همه ایران است خواهشا در نگهداری آنها کوشا باشید آموزش مردم و چوپانان و دامداران و کشاورزان اهمیت زیادی دارد

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۳۰ ۲۲:۰۰

عاشق پلنگ و توله هاش هستم .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۱۶:۱۴

یوزپلنگ ایرانی نه آسیایی

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۱ ۲۰:۳۶

ای عکس خوانواده چهار نفره یوز رو ما چن سال پیش دیدیم عکس واقعی از ای یوزا ما ک ندیدیم ک میگن ستا بعد میبینی تا شده چهارتا

پاسخ سایت: با تقدیر از حساست و نکته بینی شما مخاطب گرامی در خبر نیز عنوان شده که عکس تزئینی است

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۰۲ ۰۹:۰۹

ادرس دقیق نگید خواهشا . ممنون از زحمات محیط زیستهای عزیز .