• جمعه / ۳۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401103020699
  • خبرنگار : 50491

امام جمعه موقت گرگان:

توهین به شخصیت‌های دینی و سیاسی پسندیده نیست

توهین به شخصیت‌های دینی و سیاسی پسندیده نیست

ایسنا/گلستان امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه متاسفانه در جامعه ما برخی از افراد هر چه دلشان خواست بر زبان می‌آورند، گفت: عده‌ای شخصیت‌های بزرگ انقلابی، دینی، سیاسی و علمی را متهم می‌کنند که این اقدام ناپسند و غیراخلاقی است.

حجت‌الاسلام محمد قاسم لیوانی ظهر امروز جمعه ۳۰ دی در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه گرگان، پیشاپیش با گرامیداشت سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: حضرت در اول ماه رجب سال ۵۷ هجری در مدینه دیده به جهان گشود، روزی یکی از اعراب بددهان پس از برخورد با امام محمد باقر(ع) عبارت نادرستی به کار بُرد که امام فرمودند من باقر هستم نه آنچه که تو می‌گویی.

وی اضافه کرد: بسیاری از علما، بزرگان و شخصیت‌های بزرگ دینی ما با پیروی از سیره ائمه(ع)، سعی کردند خود را با سیره و منش آنها تطبیق دهند و گوشه‌ای از مکارم اخلاق ائمه(ع) را سرمشق خود قرار دادند.

امام جمعه موقت گرگان با طرح این پرسش که در جامعه ما تحمل شنیدن حرف دیگران چقدر است، گفت: متاسفانه در جامعه ما برخی از افراد هر چه دلشان خواست بر زبان می‌آورند اما آیا مجاز به بیان هر حرفی هستیم؟‌ عده‌ای شخصیت‌های بزرگ انقلابی، دینی، سیاسی و علمی را متهم می‌کنند حتی اگر فرض کنیم این حرف آنها درست باشد مجاز نیستیم کل شخصیت آن فرد را به خاطر یک اشکال زیرسوال ببریم قطعا آن شخصیت در کنار این اشکال، هزاران حُسن دارد.

لیوانی متذکر شد: افرادی که به قیامت اعتقاد دارند، هر سخنی را بر زبان نمی‌آورند، خداوند در ابتدای سوره بقره به صفات افراد متقین و پرهیزگار اشاره کردند و فرمودند متقین به قیامت یقین دارند و چنین افرادی می‌دانند در آن دنیا همه چیز مورد پرسش قرار می‌گیرد لذا حاضر نیستند دست به هر کاری بزنند هر چیزی را بر زبان بیاورند و یا هر چیزی را به نگارش در بیاورند.

 وی با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم پیرو امامان و ائمه اطهار(ع) هستیم، با تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع)، تاکید کرد: آن حضرت از مقام علمی بالایی برخوردار بود و کتب حدیثی و روایی ما مملو از مطالب مختلف در زمینه‌های اعتقادی، کلامی، اخلاقی، فقهی و غیره از ائمه(ع) و بزرگان و پیشروان دینی است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha