• جمعه / ۳۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401103020606
  • خبرنگار : 50491

معاون جهاد کشاورزی گلستان:

کود به اراضی کشت‌نشده تعلق نمی‌گیرد/ مزارع گلستان تشنه آب

کود به اراضی کشت‌نشده تعلق نمی‌گیرد/ مزارع گلستان تشنه آب

ایسنا/گلستان معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با تاکید بر اینکه به اراضی کشت‌نشده کود تعلق نمی‌گیرد، گفت: برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی پس از بازدیدهای میدانی و در صورت کشت مزرعه موردنظر کود به کشاورز تعلق می‌گیرد.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به شرایط کوددهی در مناطق مختلف اظهار کرد: شرایط اقلیمی منطقه کوهستانی با شرایط اقلیمی دشت و میان‌دشت متفاوت است و رشد رویشی گیاهی در اقلیم‌های متفاوت با یکدیگر فرق دارد لذا هر منطقه بر اساس نوع اقلیم خود، برنامه‌های کشت و زرع اعم از برنامه کودی، نوع کشت و بذر مورد استفاده مخصوص به خود را دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ارتفاعات و مناطق کوهستانی گلستان پوشش برف را تجربه می‌کند و امکان کوددهی در این مناطق وجود ندارد و گیاه شرایط جذب کود را ندارد اما مناطق خزری معتدل در شرایط فعلی امکان کوددهی دارند و کشاورزان در صورت بهبود شرایط می‌توانند اقدام به کوددهی کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به گلایه برخی از کشاورزان مناطق شمالی استان گلستان مبنی بر نبود کود، افزود: برخی از کشاورزان مناطق شمالی استان با مراجعه به ما درخواست کود می‌کنند این در حالی است که این کشاورزان هیچ محصولی در زمین کشاورزی خود کشت نکرده‌اند.

عباسی با تاکید بر اینکه به اراضی کشت‌نشده کود تعلق نمی‌گیرد، تصریح کرد: داروخانه‌ها هم به کسی دارو می‌دهند که نسخه پزشک دارد گرچه شاید برخی داروها را بدون نسخه به فروش برسانند اما  داروهای مهم با تجویز پزشک در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که کودهای شیمیایی یارانه‌دار است و در برخی از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی، بازدیدهای میدانی خواهیم داشت و طی ارتباط با کشاورزان در جریان نیاز آنها به کود قرار می‌گیریم، مناطقی که همه ساله کشت می‌شود برای گرفتن کود محدودیتی ندارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان تاکید کرد: بر اساس اعلام هواشناسی گلستان سرما و بارندگی پیش‌روی گلستان است، در گذشته کشاورزان در هوای سرد برای کوددهی اقدام‌ نمی‌کردند اما در حال حاضر شرایط اقلیمی ما تغییر کرده و کوددهی در هوای سرد بلامانع است چراکه گیاهانی که در پاییز و زمستان کشت می‌شود سرمادوست هستند.

عباسی با بیان اینکه در دو ماه اخیر بارندگی موثری در استان گلستان نداشتیم، بیان کرد: تمام مزارع ما خشک هستند و نیاز به آب دارند ما به بسیاری از کشاورزان اعلام کردیم که نسبت به آبیاری اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha