• پنجشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401102920248
  • خبرنگار : 50534

شهردار مطرح کرد

ورود فاضلاب به زنجان‌رود تهدیدی جدی برای محیط‌زیست زنجان

ورود فاضلاب به زنجان‌رود تهدیدی جدی برای محیط‌زیست زنجان

ایسنا/زنجان شهردار زنجان گفت: یکی از اولویت‌های مدنظر شهرداری زنجان، مسائل زیست‌محیطی است. 

علیرضا فیزوزفر ظهر امروز (۲۹ دی‌ماه) در آیین افتتاح خانه محیط‌زیست زنجان در کارخانه کبریت با اشاره به اینکه در حوزه شهری مولفه‌های زیست‌محیطی گستردگی گوناگونی وجود دارد، اظهار کرد: مسائل زیست‌محیطی در کنش و ارتباط با مسائل شهری است.

وی با اشاره به وابستگی زیست‌محیطی با مولفه‌ها و سیاست‌های شهرداری، تدبیر مناسب در امور شهری و مدیریت یکپارچه را حائز اهمیت دانست و افزود: سعی‌ شده است در زنجان در همه پروژه‌ها نگاه به مسائل زیست‌محیطی را داشته باشیم‌.

فیروزفر با بیان اینکه یک از مسائل مهم حوزه زیست‌محیطی فرهنگ‌سازی است، ادامه داد: هم‌اکنون‌ بحث ورود فاضلاب به زنجان‌رود تبدیل به تهدیدی جدی برای محیط‌زیست شهر زنجان شده است، اما با برنامه‌ریزی که توسط شهرداری انجام شده این تهدید به فرصت تبدیل خواهد شد. 

این مسئول با بیان اینکه رعایت مسائل زیست‌محیطی تنها وظیفه شهرداری نیست و همه دستگاه‌ها و مدیران اجرایی در حفاظت از محیط‌زیست دخیل هستند، اضافه کرد: در راستای حفاظت از محیط‌زیست شهری، امسال برای اولین بار حجم نمک در برف‌روبی را کاهش داده‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه استفاده از محلول به جای نمک در زمان بارش برف، مورد استقبال مردم و مسئولان سایر شهرها شد، افزود: این عملکرد که نتیجه‌ خوبی داشته در راستای توجه به مسائل زیست‌محیطی انجام گرفت. 

شهردار زنجان با اشاره به اهمیت جمع‌آوری و دفع مناسب پسماند، اذعان کرد: نگاه ویژه‌ای به شهری پاک و سبز داریم و در این رابطه برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شهری، جمع‌آوری فاضلاب شهری و پساب‌ها را مشکل دیرینه زنجان عنوان و ابراز کرد: برنامه‌هایی در این.باره داریم که حذف کامل فاضلاب از زنجان‌رود در همین راستا خواهد بود.

در ادامه جلسه  مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان‌ گفت: از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه محیط‌زیست حمایت خواهیم کرد.

محمدرضا یافتیان با اشاره به هفته محیط‌زیست و  روز هوای پاک، اظهار کرد: حقوق عامه مردم داشتن هوای پاک است.

این مسئول هدف کلی این سند را حفاظت از محیط‌زیست و ارتقای فرهنگ عمومی عنوان کرد و افزود: افزایش آگاهی عمومی، مشارکت و تقویت روحیه مشارکت مردمی و ارتقا نقش سازمان‌های مردم‌نهاد، جزو رویکردهای اصلی این سیاست است که هشت راهبرد برای نیل به این اهداف تعیین شده است. 

یافتیان با اشاره به برگزاری رویدادی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌گیری از ایده‌های جدید برای رفع مشکلات زیستمحیطی، خاطرنشان کرد: تعامل خوبی با پارک فناوری استان داریم؛ در یک رویداد که امسال در استان برگزار شد ۳۶ طرح محیط‌زیستی داشتیم و این نشان‌دهنده احساس نیاز و دغدغه افراد است‌. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha