• پنجشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401102920124
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر اعلام کرد

خسارت ۳۶۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی کاشمر در سرمای اخیر

خسارت ۳۶۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی کاشمر در سرمای اخیر
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: در سرمای اخیر طبق برآورد اولیه ۳۶۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان خسارت وارد آمده است.‏

محمد شجعی در هشتمین جلسه ستاد پیشگیری، ‏هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های اولیه متأسفانه بر اثر سرمازدگی ‏به بخش کشاورزی خسارت بسیاری وارد آمده است.

وی با بیان اینکه در سرمای اخیر به ۵۰۰ هکتار از باغات انار،۳۰۰ هکتار باغات انگور و ۸۰ هکتار مزارع گندم شهرستان بین ۱۵ تا ‏‏۷۵ درصد خسارت وارد آمده است، خاطرنشان کرد: طبق برآورد اولیه ۳۶۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان خسارت وارد آمده است.‏

در ادامه علی اصغرزاده، رییس اداره هواشناسی کاشمر گفت: کاشمر از ابتدای فصل زراعی جاری با ثبت بارش ۱۴ میلیمتر ‏جزء کم بارش‌ترین شهرهای استان است.

 ‏ وی خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل زراعی جاری متوسط بارش استان ۳۱ میلیمتر بوده که میزان بارش ‏تجمعی ثبت شده از ابتدای فصل زراعی جاری در کاشمر ۱۷ میلیمتر کمتر از متوسط بارش استان است.

 مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی کاشمر در این جلسه از فعالیت ۴۱ واحد در شهرک صنعتی کاشمر خبر داد و گفت: ‏در راستای مصوبات ستاد انرژی استان و کمک به شبکه گاز مصارف خانگی شهرستان از روز چهارشنبه ‏هفته گذشته واحدهای صنعتی تعطیل هستند.

مهدی امینی بیان کرد: تنها ۵ واحد صنعتی با سوخت دوم فعالیت ‏می‌کنند و ‏باقی واحدها به دنبال تغییر سیستم سوخت و استفاده از سوخت جایگزین هستند.‏

در این جلسه امیردائی صراف، رئیس ستاد پیشگیری، ‏هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کاشمر نیز با تقدیر از همراهی همه اقشار مختلف مردم، واحدهای تولیدی و صنعتی و اصناف گفت: در حال ‏حاضر فشار شبکه گاز در شهرستان پایدار و وضعیت عادی است.

وی با بیان اینکه با توجه به ادامه‌دار بودن ‏روند برودت هوا نیازمند مدیریت مصرف بهینه انرژی در تمام بخش‌ها هستیم، افزود: از آنجا که بحران‌های طبیعی از جمله سیل و زلزله قابل پیش بینی نیست باید آسیب‌ها و ‏چالش‌های شهرستان در حوزه مقابله با حوادث به ویژه سیل و زلزله شناسایی شود.‏

صراف خاطرنشان کرد: باید همه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های شهرستان در حوزه مقابله با حوادث طبیعی شناسایی ‏و بازبینی مجدد شود و در راستای رفع نواقص و تأمین اعتبارات لازم برنامه‌ریزی و پیگیری نماییم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha