• پنجشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401102919886
  • خبرنگار : 50310

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی استان خبر داد:

آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان لرستان در ۲۵ پایگاه

آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان لرستان در ۲۵ پایگاه

ایسنا/لرستان سرپرست آموزش و پرورش استثنایی لرستان گفت: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان در ۲۵ پایگاه ثابت و سیار تا ۲۰ اسفندماه ادامه دارد.

بهزاد صالحی‌راد بیست و هشتم دی ماه اظهار کرد: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی با رویکرد جدید در مراکز مشکلات ویژه یادگیری در سراسر استان آغاز شد.

 وی گفت: ۱۳ پایگاه ثابت و ۱۲ پایگاه سیار کار ارزیابی بینایی، شنوایی،آمادگی تحصیلی، قد و وزن شایستگی حرکتی نوآموزان را انجام می‌دهند.

صالحی‌راد تأکید کرد: در این رویکرد جدید سنجش نوآموزان در طول سال تحصیلی انجام می‌شود و در فصل تابستان سنجش اجرا نمی‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی لرستان تشخیص و مداخله به هنگام در سنین طلایی رشد دانش‌آموزان را از اهداف این طرح دانست و افزود: یکی دیگر از اهداف این طرح شناسایی گروه‌های هدف در سازمان آموزش و پرورش استثنایی است که براساس آن یک جای دهی مناسبی در نظام آموزشی در دانش‌آموز اتفاق بیفتد تا خدمات متناسب با شرایط و ویژگی‌ها را ارائه کنیم.

 وی افزود: والدین نوآموزان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی my.csdeo.ir و با شماره همراه سرپرست خانوار وارد سامانه شده و نوبت‌گیری کنند، چنانچه نوآموزان در روز مقرر به پایگاه مراجعه نکنند نوبت آن‌ها لغو و باید هزینه لغو نوبت را پرداخت کنند.

صالحی‌راد در خصوص مدارک مورد نیاز سنجش نوآموزان بیان کرد: ازجمله مدارک لازم برای سنجش سلامت نوآموزان اصل شناسنامه نوآموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده و یک قطعه عکس  ۳ در ۴ نوآموز است.

سرپرست آموزش وپرورش استثنایی لرستان افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۷ هزار نوآموز استان مورد سنجش بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی قرار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha