• چهارشنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401102819094
  • خبرنگار : 50454

بایدها و نبایدهای فعالیت شرکت‌های تولیدی در روزهای برفی

بایدها و نبایدهای فعالیت شرکت‌های تولیدی در روزهای برفی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری در هفته گذشته شاهد بارش برف در سطح چهارمحال و بختیاری بودیم که این موضوع منجر به خوشحالی مردم استان شد، این بارش‌ها تعطیلی چندروزه مدارس، ادارات، بانک‌ها و... را نیز در پی داشتند تا به این صورت از بروز مشکل در رفت و آمد شهروندان جلوگیری شود اما در این بین افرادی همچنان مشغول کار بودند.

به گزارش ایسنا، از ایام قدیم بارش برف در چهارمحال و بختیاری امری عادی بود و مردم در فصل زمستان با وجود بارش‌های سنگین همچنان به کار و فعالیت خود ادامه می‌دادند، متاسفانه طی سال‌های گذشته در اثر تغییر اقلیم، عمده بارش‌های این استان از برف به باران تبدیل شده و بارش برف‌های سنگین به خاطره‌ای در ذهن مردم تبدیل شده بود.

در سال جاری و به ویژه هفته گذشته شاهد بارش برف در چهارمحال و بختیاری بودیم که شاید به شدت روزگار گذشته نبود اما نسبت به چندسال گذشته برف سنگینی محسوب می‌شد، این بارش منجر به تعطیل شدن مدارس و ادارات استان شد و شاید همین موضوع شادی بارش برف در استان را بیشتر کرد چراکه افراد این امکان را پیدا کردند تا در روزهای سرد و برفی سال ایامی را در کنار خانواده سپری کنند.

در این میان افرادی نیز بودند که به اقتضای کار خود به فعالیت مشغول بودند برای مثال شرکت‌های خصوصی  و تولیدی چهارمحال و بختیاری در هفته گذشته تعطیل نبودند؛ شاید بسیاری از ما تجربه بیرون رفتن در روزهای برفی برای رسیدن به محل کار، مدرسه، دانشگاه و... را داشته و از سختی‌های آن به خوبی آگاه باشیم البته برخی از شرکت‌های تولیدی برای رفاه حال کارکنان خود اقدام به تهیه سرویس رفت و برگشت کرده‌اند اما با این وجود همچنان رانندگی در روزهای برفی مشکلات و خطراتی در پی دارد.

شروع به کار شرکت‌ها با تاخیر یک ساعته نیز می‌تواند از بروز برخی مشکلات پیشگیری کند

شهاب اسدی_از کارکنان یکی از شرکت‌های خصوصی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکتی که من در آن مشغول به کار هستم در هفته گذشته که بارش برف سنگینی در استان رخ داد تعطیل نبود البته از سمت شرکت برای رفت و آمد کارکنان سرویس درنظر گرفته شده است اما با این وجود همچنان در روزهایی که بارش وجود دارد رفت و آمد کارکنان به سختی انجام می‌شود.

وی افزود: در برخی موارد به دلیل لیز و یا مسدود شدن خیابان‌ها در ساعات اولیه بارش سرویس‌های رفت و آمد شرکت‌های خصوصی در مسیر با مشکلاتی مواجه می‌شدند، در چنین مواقعی حتی شروع به کار شرکت‌ها با تاخیر یک ساعته نیز می‌تواند از بروز برخی مشکلات و حوادث پیشگیری کند.

اسدی ادامه داد: البته این موضوع را نیز باید درنظر داشت که برخی شرکت‌های خصوصی تعهدات فروش دارند و باید سفارشات خود را سر موعد مقرر آماده و تحویل دهند به همین دلیل تعطیل شدن یک روزه نیز می‌تواند برنامه فروش آن‌ها را با مشکل مواجه کند.

وی خاطرنشان کرد: درواقع برخی شرکت‌های خصوصی در روزهای برفی امکان تعطیل شدن را ندارند و این موضوعی است که کارکنان نیز به خوبی از آن آگاهی دارند اما لازم است تجهیزات و امکانات ایمن برای سرویس‌ کارکنان تهیه شود تا علاوه‌بر اینکه شرکت‌ها دچار خسارت نمی‌شوند کارکنان نیز رفت و آمد ایمنی داشته باشند و دچار حادثه نشوند.

تعطیل شدن در روزهای برفی می‌تواند خسارات زیادی برای شرکت‌های خصوصی به همراه داشته باشد

حسین ایزدی_مدیرعامل شرکت برفاب در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص فعالیت کارخانه‌های تولیدی در روزهای برفی، اظهار کرد: در هفته گذشته و روزهایی که به دلیل بارش برف مدارس و ادارات سطح استان تعطیل بود کارخانه برفاب به فعالیت خود ادامه داد البته برای افرادی که در این واحد صنعتی مشغول به کار هستند سرویس جهت رفت و برگشت درنظر گرفته شده است و خوشبختانه نیز مشکلی برای کارکنان ایجاد نشد.

وی افزود: با توجه به تعهداتی که شرکت‌های خصوصی مانند برفاب درخصوص تحویل سفارشات برعهده دارند تعطیل شدن در روزهای برفی می‌تواند خسارات زیادی به همراه داشته باشد و تحویل به موقع سفارشات را با مشکل روبرو کند.

ایزدی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که واحدهای صنعتی با آن روبرو هستند این موضوع است که برخی دستگاه‌ها امکان خاموش شدن به صورت ناگهانی و تنها برای یک روز را ندارند.

مدیرعامل شرکت برفاب در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: جلوگیری از بروز مشکل برای کارکنان شرکت در روزهای برفی و بارندگی اهمیت بالایی دارد و به همین دلیل نیز شرکت اقدام به تهیه سرویس رفت و برگشت برای آن‌ها کرده است تا به این صورت علاوه‌بر اینکه رفت و آمد کارکنان بدون مشکل انجام می‌شود کارخانه نیز امکان فعالیت داشته باشد و دچار ضرر و زیان نشود.

برف‌روبی شهرک‌های صنعتی با سرعت انجام شد

حمید غفاری_سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی در روزهای برفی اقدام برای برف‌روبی خیابان‌ها و شهرک‌ها بود که در هفته گذشته این اقدام به سرعت انجام شد.

وی افزود: برخی شرکت‌های موجود در شهرک صنعتی و به ویژه شرکت‌های بزرگ اقدام به تهیه سرویس برای رفت و برگشت کارکنان خود کرده و به این ترتیب سعی دارند از بروز مشکل برای کارکنان پیشگیری کنند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تصمیم‌گیری درخصوص تعطیلی شرکت‌های خصوصی توسط مسئولان شرکت اتخاذ می‌شود چراکه این مراکز طبق ضوابط اداری و استخدامی دولت نیستند بنابراین شرکت‌ها براساس تعهداتی که نسبت به نیروهای خود دارند درخصوص تعطیلی واحد خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

غفاری عنوان کرد: در برخی از شرکت‌های خصوصی خاموش کردن کوره‌های صنعتی امکان‌پذیر نیست به همین دلیل شرایط برای تعطیل شدن این واحدها در روزهای برفی وجود ندارد، برخی شرکت‌های خصوصی نیز با توجه به تعهدات و سفارشات فروشی که دارند نمی‌توانند فعالیت خود را متوقف کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از شرکت‌های خصوصی که تعهد فروش ندارند و محصولات خود را در انبار نگهداری می‌کنند با تعطیل شدن یک یا دو روزه مشکلی در فروش پیدا نمی‌کنند اما درمجموع تصمیم‌گیری درخصوص تعطیلی این شرکت‌ها در روزهای برفی به مسئولان شرکت بستگی دارد که این افراد نیز با درنظر گرفتن شرایط فروش، تعهدات همچنین امکان خاموش شدن ناگهانی دستگاه‌های خود تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha