• سه‌شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401102718332
  • خبرنگار : 71610

رژیم صهیونیستی درحال صحت سنجی ویدئوی قسام/ افشای جزئیات طرح شکست خورده تبادل اسرا

رژیم صهیونیستی درحال صحت سنجی ویدئوی قسام/ افشای جزئیات طرح شکست خورده تبادل اسرا

علی‌رغم تایید هویت اسیر اسرائیلی نزد گروه‌های مقاومت در غزه توسط مادر وی، اما کابینه رژیم صهیونیستی برای کاهش فشارها در راستای تبادل اسرا با جنبش حماس اعلام کرده است که هویت فرد حاضر در ویدئوی منتشر شده توسط گردان‌های قسام، تایید نشده و درحال صحت سنجی این ویدئو است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ۲۴ امارات، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به ویدئوی منتشر شده از آوراهام منگیستو سرباز اسیر اسرائیلی نزد گردان‌های شهید عز الدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس مدعی شد: دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده صحت این ویدئو را نمی‌توان مشخص کرد.

دفتر نتانیاهو همچنین اعلام کرد: دولت اسرائیل تمامی منابع و تلاش خود را برای بازگرداندن نیروهای مفقود شده و اسیر خود به خانه‌هایشان به کار خواهد گرفت.

«ران کوخاو»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: ارتش اسرائیل در حال بررسی این ویدئو است. امیدوارم این ویدئو واقعی باشد و منگیستو کاملا سالم باشد. تشخیص میزان اعتبار و صحت ویدئو برای من دشوار است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درحالی اعلام کرده است که صحت ویدئوی منتشر شده تا بدین لحظه تایید نشده است که مادر منگیستو پس از دیدار "تومر گلام"، شهردار عسقلان با وی درباره ویدئوی منتشر شده از پسرش گفت: مطمئن شدم که او منگیستو است.

رژیم صهیونیستی درحال صحت سنجی ویدئوی قسام/ افشای جزئیات طرح شکست خورده تبادل اسرا

"ایلان منگیستو، برادر آوراهام منگیستو نیز در این باره اظهار کرد: این یک شادی همراه با اندوه است، بعد از هشت سال و نیم بی‌اطلاعی از سرنوشتش این ویدئو را دیدیم.

وی گفت: من می‌خواهم از نخست وزیر و اعضای کابینه درخواست کنم و به آنها بگویم؛ این فرصتی برای شماست که برادرم را سالم و سلامت بازگردانید.

از سوی دیگر، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز پس از انتشار ویدئویی مذکور از جزئیات طرح شکست خورده تبادل اسرا میان حماس و دولت یائیر لاپید پیش از انتخابات رژیم اسرائیل پرده برداشت.

طبق این گزارش، گفت‌وگوها در این باره با ورود یائیر لاپید به نخست وزیری آغاز شد که نسبت به نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی انعطاف بیشتری برای سازش با حماس در این پرونده نشان داد.

این شبکه به نقل از یک منبع سیاسی آگاه به جزئیات طرح گزارش داد که توافق بسیار نزدیک به مواضع اسرائیل بود و مردم نیز آن را می‌پذیرفتند.

به گفته این منبع، پس از اینکه حماس متوجه شد اسیران فلسطینی که در کشتن اسرائیلی‌ها دست داشته‌اند، آزاد نخواهند شد، این گفت‌وگوها و توافق ناکام ماند.

وی گفت که این معامله قرار بود با آزادی زنان، بیماران مسن و حتی محکومانی که از بیماری‌های جدی رنج می‌برند، انجام شود.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش داد: اسرائیل انتشار ویدئوی مذکور را نشانه‌ای از تمایل حماس برای ازسرگیری گفت‌وگوهای تبادل اسرا از نقطه متوقف شده ارزیابی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha