• دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401102618125
  • خبرنگار : 50182

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه

برای ساخت 80 هزار واحد مسکن ملی در کرمانشاه "زمین" داریم

 برای ساخت 80 هزار واحد مسکن ملی در کرمانشاه "زمین" داریم

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با انتقاد از پیشرفت کند پروژه‌های مسکن ملی در استان، گفت: با پیشرفت 9.8 درصدی بسیار عقب هستیم و انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی که پروژه دارند به کار خود سرعت دهند.

مهرداد آهکی در جلسه امروز (26 دی) شورای مسکن استان کرمانشاه با اشاره به سهم 120 هزار واحدی کرمانشاه از پروژه طرح جهش تولید مسکن گفت: از چهار میلیون واحد مسکونی که قرار است در کشور احداث شود، سهم کرمانشاه حدود 120 هزار واحد است.

وی با اشاره به ثبت نام حدود 200 هزار نفر در استان در این طرح گفت: از این تعداد حدود 146 هزار و 682 نفر واجد شرایط شناخته شده که هر سه شرط فرم "ج" سبز، عدم سابقه مالیکت و عدم سابقه دریافت تسهیلات مسکن را دارا بوده‌اند.

آهکی تصریح کرد: از این تعداد متاسفانه 35 هزار و 207 نفر مدارک خود را بارگذاری نکرده و 36 هزار و 836 هم مدارک را بارگذاری کرده، اما اصل فیزیکی مدارک را تحویل نداده‌اند.

وی افزود: همچنین 2206 نفر شرایط سنی را نداشته و یازده هزار و 807 نفر هم انصراف داده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مجموع 60 هزار و 599 نفر به عنوان متقاضیان تایید شده شناخته شده‌اند.

آهکی خاطرنشان کرد: البته این تعداد مجددا تغییر خواهد کرد، چرا که مجددا سامانه به مناسبت‌های مختلف از جمله دهه فجر بازگشایی شده و افراد فرصت ثبت نام و بارگذاری مدارک را در سامانه پیدا خواهند کرد.

شروع ساخت 33 هزار واحد مسکونی در کرمانشاه/ با پیشرفت 9.8 درصدی از برنامه عقب هستیم

به گزارش ایسنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به شروع ساخت بیش از 33 هزار واحد مسکونی طرح جهش تولید مسکن در استان گفت: برای اینکه بتوانیم به سهمیه تعیین شده برسیم، ساخت بیش از 87 هزار و 505 واحد دیگر در استان باید آغاز شود.

آهکی در ادامه زمین مورد نیاز برای ساخت 120 هزار واحد سهمیه استان در طرح جهش تولید مسکن را 3222 هکتار اعلام و تصریح کرد: خوشبختانه ظرف 20 روز اخیر روند شناسایی زمین با سرعت خوبی اجرایی شده و به نتایج خوبی در این زمینه رسیده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر در شهر کرمانشاه 1578 هکتار زمین برای ساخت واحدهای طرح نیاز است که حدود 1734 هکتار شناسایی شده و 1011 هکتار آن قطعی شده و 723 هکتار دیگر آن در دست توافق است.

وی افزود: در سایر شهرهای استان که کمتر از 100 هزار نفر جمعیت دارند هم 1644 هکتار زمین مورد نیاز است که 1077 هکتار شناسایی شده و از این میزان 397 هکتار آن قطعی شده و 680 هکتار آن در دست توافق است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مجموع به اندازه ساخت 80 هزار واحد زمین تملک کرده‌ایم که بیش از نیاز ما برای ساخت واحد جهت 60 هزار متقاضی نهایی طرح در استان است.

آهکی در ادامه با تاکید بر لزوم تسریع در ساخت و ساز پروژه های طرح جهش تولید مسکن گفت: متاسفانه پیشرفت فیزیکی مجموع پروژه‌ها در استان 9.8 درصد است که بسیار پایین است و نشان دهنده این است که از برنامه عقب هستیم.

وی تصریح کرد: وضعیت پیشرفت فیزیکی اجرای پروژه‌ها در بخش دولتی 5.6 درصد و در بخش خودمالکی 50 درصد است و این نشان میدهد که بخش خودمالکی 10 برابر سرعت کار بیشتری داشته و دستگاه‌های دولتی که پروژه دارند باید کار خود را سرعت دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha