• دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401102617758
  • خبرنگار : 50088

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی خبر داد

ایجاد گرمخانه در شهرستان‌های خراسان رضوی

ایجاد گرمخانه در شهرستان‌های خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی از ایجاد گرمخانه در مناطقی از مشهد و شهرهای دیگر استان برای مواجهه با بحران سرما و قطع گاز خبر داد.

محسن ذاکریان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و یخبندان شدید که از چند روز گذشته در بیشتر شهرستان‌ها و مرکز استان حاکم بوده، هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های اجرایی براساس وظیفه ذاتی اقدام به عملیات رفع بحران کرده‌اند.

وی اقدامات و خدمات جاده‌ای به مسافران، کمک به حادثه دیدگان و گرفتار شدگان در برف و یخبندان، تصادفات زنجیره‌ای و در راه ماندگان را از جمله بیشترین امدادرسانی‌های هلال‌احمر در این چند روزه اعلام کرد.

ذاکریان با اعلام اینکه در این مدت به ۴۵۰۵ خانوار با ١۵۵ تیم عملیاتی امدادرسانی شد، از اسکان اضطراری ۶٢۶ مورد خبر داد و گفت: در همین مدت ١٢٩ بسته ماده غذایی با ماندگاری ٢۴ و ٧٢ ساعته در روستاهای صعب‌العبور بین افراد گرفتار در برف توزیع شد.

وی بیان کرد: به دنبال گستردگی قطع گاز در مناطق تربت‌جام و برخی از مناطق مشهد با همکاری سایر دستگاه‌های استان اقدام به ایجاد مراکز گرم خانه‌ در سطح شهرها و روستاها شده تا اگر خانواده‌هایی به دلایل مختلف سوخت جایگزین ندارند و یا در هوای سرد امکان ماندن در منازل برایشان مقدور نیست به این محل‌ها مراجعه کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی به شهروندان توصیه نمود: در چنین شرایط بحرانی ابتدا صرفه‌جویی و سپس تدبیری برای سوخت جایگزین در نظر داشته باشند. بهتر است کرسی برقی یا چراغ‌هایی با افت فشار کم تهیه تا در مواقع اضطراری جایگزین سیستم گرمایش کنند.

وی خاطرنشان: زنان باردار، افراد کهنسال، کودکان و افراد بیمار در این شرایط از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و چنانچه مجبور به سفر شدند حتماً لباس گرم، مواد غذایی، شارژ موبایل، سوخت و اقلام مایحتاج را برای چند ساعت داشته باشند تا در صورت وقوع حادثه و رسیدن نیروهای امدادی دچار بحران نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha