• دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۰۵:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401102516848
  • خبرنگار : 71560

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲:

حوزه عمرانی یک اولویت اساسی در لایحه بودجه باشد

حوزه عمرانی یک اولویت اساسی در لایحه بودجه باشد

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توجه به حوزه عمرانی به ویژه حوزه مسکن نه تنها مشکل جوانان را در حوزه مسکن حل می کند بلکه زمینه اشتغال زایی و توسعه زیرساختی کشور را نیز فراهم خواهد کرد.

غلامعلی کوهساری در گفت وگو با ایسنا با اشاره به الزاماتی که باید در بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: در وهله اول باید مشخص شود که چه میزان بودجه سال جاری تحقق پیدا نکرده است و علت این عدم تخصیص مشخص شود. ما نمی توانیم به راحتی از کنار بودجه مصوب گذشته و از کنار تخصیص ۷ الی ۸ درصدی بودجه عمرانی عبور کنیم.

بودجه باید تحقق پذیر باشد

وی در ادامه اظهار کرد: در کنار پیگیری این موضوع ما باید به نحوی بودجه را بنویسیم که صد در صد محقق شود. حوزه مسکن در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای کشور بسیار موثر است. جدای از اینکه امروز در تامین مسکن جوانان و افراد فاقد مسکن دچار مشکل هستیم، توجه به حوزه مسکن می تواند در ایجاد اشتغال نیز موثر باشد. فلذا در تدوین بودجه باید به حوزه عمرانی به ویژه مسکن نگاه ویژه ای داشت.

در حوزه مسکن نگاه ما باید حمایت از انبوه سازان باشد

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در حوزه بازآفرینی و نوسازی مسکن نیز با مشکلاتی مواجه هستیم. از سوی دیگر در حوزه ساخت مسکن نگاه ما باید حمایت از انبوه سازان و بخش خصوصی بوده باشد. ما باید مشکلات بخش خصوصی را مرتفع کرده و بستر لازم برای ساخت مسکن از سوی این بخش را فراهم کنیم. با شرایط فعلی در حوزه مسکن با مشکلات جدی روبه رو بوده و به یک برنامه ریزی دقیقی در این بخش نیاز داریم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: باید وعده دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی محقق شود. هم دستگاه های دولتی و هم بخش خصوصی باید برای ساخت مسکن پای کار بیایند. بابد بستر لازم برای ورود انبوه سازان به حوزه ساخت مسکن فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha