• یکشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401102516641
  • خبرنگار : 50210

استاندار مرکزی:

کشور نیازمند همکاری مردم برای مدیریت منابع برق و گاز است

کشور نیازمند همکاری مردم برای مدیریت منابع برق و گاز است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: مردم استان نسبت به کاهش مصرف گاز و برق حداکثر تلاش خود را به کار گیرند چراکه امروز کشور به همکاری در این حوزه نیاز دارد.

دکتر فرزاد مخلص الائمه شامگاه ۲۴ دیماه ۱۴۰۱ در حاشیه جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سطح استان مشکل خاص و حادی وجود ندارد و تنها با توجه به بارش هفته گذشته، میزان برودت هوا به شکل ملموسی بیشتر شده است و این امر نگرانی عمومی را در حوزه کمبود گاز و انرژی رقم زده است.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود گاز در برخی از استان های شمالی و شهرهای دور دست، این نگرانی عمومی تا حدودی به حق است و وظیفه داریم جهت کمک به هموطنان، پیش بینی و پیشگیری لازم را داشته باشیم.

مخلص الائمه با بیان اینکه در این جلسه سطح آمادگی دستگاه ها ارزیابی شد و مشکلی وجود ندارد، گفت: به صورت جدی توصیه می شود که مردم استان نسبت به کاهش مصرف گاز و برق حداکثر تلاش خود به کار گیرند چراکه امروز کشور به این همکاری نیاز دارد، بیان کرد: طی دو سال گذشته به دلیل تعطیلی گسترده مدارس و دانشگاه ها و کاهش ساعات کار ادارات و تعطیلی ورزشگاه ها مصرف گاز کشور مدیریت شد و ناترازی چندانی دیده نشد، اما امسال در اوج فعالیت همه مراکز آموزشی و مراکز ورزشی هستیم و مسلما میزان مصرف گاز در کشور افزایش قابل توجهی پیدا کرد و شبکه گاز مصرفی تا ۹۸ درصد پوشش پیش رفته است، مسلما این سطح پوشش، مصرف را بالا می برد و در این زمان مدیریت تولید و مصرف را ایجاب می کند.

استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۶۵ درصد مصرف گاز در زمستان توسط بخش خانگی صورت می‌گیرد، شهروندان و مردم باید تا می توانند در زمینه صرفه جویی کوشا باشند و امیدواریم از این زمستان به خوبی عبور کنیم.

۳۱ پایگاه هلال احمر؛ آماده خدمات رسانی

به گزارش ایسنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز بیان کرد: در بحث آمادگی زمستانه، جمعیت هلال احمر در هر ۱۲ شعبه با ۱۳ پایگاه و پایگاه واکنش سریع آماده کمک رسانی است و آذوقه و اسکان اضطراری فراهم شده است. 

شهرجردی گفت: درخواست می شود که مسافرین حتما برای سفر، زنجیر چرخ و آذوقه کافی به همراه داشته باشند و نکات ایمنی را پیش از سفر و در حین سفر حتما رعایت کنند تا حادثه ای مانند حادثه گردنه نقره کمر تفرش مجدد تکرار نشود هر چند که داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در طرح زمستانه، با حضور در جاده ها آماده کمک رسانی به مسافرین هستند.

استقرار ۵۴ اکیپ و ۳۸۰ راهدار در جاده های استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه در این جلسه تصمیمات خوبی اتخاذ شد و اداره کل راهداری استان که وظیفه نگهداری راه های استان را برعهده دارد، با آمادگی کامل خدمات رسانی خواهد داشت.

جهانی افزود: ۵۴ اکیپ راهداری با ۳۸۰ نیرو و راهدار در محورهای استان مستقر شده اند و ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین الات در ۳۵ راهدارخانه آماده ارائه خدمت محورهای مواصلاتی استان هستند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی استان باز هستند و تردد به شکل ایمن در جریان است.

کاهش دو درجه دمای محیط مساویست با تامین گاز در کل کشور

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه شاهد برودت هوا هستیم، لزوم صرفه جویی در بخش های مختلف بویژه بخش خانگی بیش از پیش احساس می شود.

محمدرضا سمیعی با اشاره به ناترازی به وجود آمده در بحث تولید و مصرف گاز در کشور به دلیل افزایش مصرف گاز، گفت: با توجه به اینکه گاز در جنوب کشور تولید می شود، عموما در انتهای خطوط انتقال همچون استان های شمالی کشور با کاهش فشار گاز مواجه می شویم و در این راستا وظیفه استان های مرکزی کشور این است که نسبت به صرفه جویی در مصرف اقدام کنند و کمک کنند تا جریان مستمر گاز را در تمامی نقاط کشور داشته باشیم.

وی تاکید کرد: به ازای هر یک درجه کاهش دمای محیط، می توان تا ۶ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کرد و اگر فقط ۲ درجه کاهش دمای محیط صورت گیرد ۱۲ درصد کاهش مصرف رقم می خورد و قطع گاز در هیچ از نقاط کشور صورت نخواهد گرفت، لازم است در این شرایط حتما نسبت به رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی گاز اقدام کنند.

سمیعی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت در زمان افزایش مصرف گاز، استفاده ایمن از گاز است، متاسفانه با شروع فصل سرد سال و افزایش مصرف، شاهد حوادث ناگوار گاز گرفتگی هستیم و لازم است نکات ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha