• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401102416473
  • خبرنگار : 50039

مدیر روابط عمومی شرکت گاز گلستان خبر داد:

قطعی گاز در برخی مناطق گرگان/ تداوم روند افت فشار گاز در دیگر مناطق

قطعی گاز در برخی مناطق گرگان/ تداوم روند افت فشار گاز در دیگر مناطق

ایسنا/گلستان مدیر روابط عمومی شرکت گاز گلستان با بیان اینکه احتمال قطعی گاز در استان یک هشدار جدی است، گفت: امروز گاز برخی مناطق گرگان به صورت پراکنده قطع شد.

سیدجلال ابوالقاسمی لحظاتی پیش در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت گاز استان در شرایط کنونی کاهش شدید دما در دهه پایانی دی‌ماه پرداخت و اظهار کرد: همان‌طور که پیش‌بینی شده بود در ٢۴ ساعت گذشته با اُفت فشار شدید گاز در برخی مناطق استان مواجه شدیم که این روند همچنان ادامه دارد.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز گلستان با بیان اینکه علیرغم تلاش‌های بی‌وقفه دست‌اندرکاران شرکت گاز با قطعی گاز در برخی مناطق استان مواجه شدیم، ادامه داد: هشدارهای قطعی گاز در دیگر مناطق بسیار جدی بوده و برآورد احتمال قطعی به ٩٩ درصد رسیده است. 

وی بر رعایت الگوی مصرف بهینه گاز در منازل تاکید کرد و افزود: روشن کردن حداقل یک بخاری، پوشیدن لباس گرم، کم کردن حداقل یک درجه از دمای محیط، مسدود نمودن روزنه‌های ورود هوای سرد، دمای مناسب فضای خانه بین ١٨ تا ۲۱ درجه سانتیگراد، تنظیم دمای آبگرمکن به‌روی حداقل ۵۰ درجه و دیگر موارد از راهکارهایی هستند که می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف گاز در شرایط حاد کنونی کمک کند.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته حدود ١۴ میلیون و ٨٠٠ هزار مترمکعب گاز در استان مصرف شده است، خاطرنشان کرد: این رقم در یک روز قبل ۱۶ میلیون مترمکعب و در دو روز قبل ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب بوده است.

وی با تاکید بر اینکه هم استانی‌ها به فکر وسایل گرمایشی جایگزین باشند، تصریح کرد: قطعی گاز دور از انتظار نیست و در صورت وقوع قطعی وسایل گرمایشی جایگزین می‌تواند کمکی برای گذر از بحران باشد.

گفتنی‌است، طی ۲۴ ساعت گذشته مشترکان گاز مناطق چاله‌باغ، گرگانجدید، لادن، گلشهر و مسکن مهر سعدآباد (زیتون) گرگان با افت شدید و قطعی گاز مواجه و در دیگر مناطق مرکز استان گلستان مانند چشم‌انداز و صیاد نیز به سبب افت فشار و ضعیف بودن رگلاتورها به صورت موردی قطع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha