• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401102416426
  • منبع : نمایندگی مازندران

گلایه وزیر ورزش از پوشش چمن مصنوعی در ورزشگاه‌های شمال کشور؛

سجادی برای تکمیل ورزشگاه شهید چمران آمل و سالن ۱۰هزار نفری کاله قول داد

سجادی برای تکمیل ورزشگاه شهید چمران آمل و سالن ۱۰هزار نفری کاله قول داد

ایسنا/مازندران وزیر ورزش و جوانان، از پوشش چمن مصنوعی در ورزشگاه‌های شمال کشور که شرایط آب و هوایی مناسب برای پرورش چمن طبیعی دارند و چمن مصنوعی به کار برده می‌شود، انتقاد کرد.

سیدحمیدسجادی امروز در بازدید از ورزشگاه شهید چمران آمل، گفت: جای افسوس دارد که در مازندران به جای چمن طبیعی از چمن مصنوعی استفاده می‌شود.

وی افزود: حتی به مدیران ورزشی تاکید شده تا جایی که تامین آب مشکلی وجود ندارد، به ویژه در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و حتی در استان‌های جنوبی کشور چمن طبیعی کشت و استفاده شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه، استفاده از چمن طبیعی در ورزشگاه باعث حفظ سلامت ورزشکاران و امنیت و ایمنی بیشتر برای آنها و حتی کیفیت تمرین و مسابقات می‌شود که باید این مهم در ابعاد مختلف مورد توجه جدی قرار بگیرد، تصریح کرد: بهتر است در برنامه‌ریزی های جدید در ورزشگاه‌های این استان‌ها حتما از چمن‌های طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت چمن مصنوعی ورزشگاه آمل مناسب است

سجادی درعین حال در ادامه بازید خود از ورزشگاه پنج هزارنفری شهیدچمران آمل که فاز نخست آن نیمه کاره در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری شده بود، گفت: البته چمن مصنوعی به کار رفته در این ورزشگاه خیلی خوبی است.

وی درخصوص تکمیل این ورزشگاه نیز گفت: در بررسی‌های انجام شده، ورودی مناسب برای ورود تیم‌های مهمان و میزبان و ورودی تماشاگران تیم مهمان به ورزشگاه، محل نگهبانی، وی آی پی و همچنین تکمیل نور ورزشگاه که باید هرچه سریعتربرنامه ریزی و تکمیل شود.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: از معاون شرکت توسعه و تجهیز ورزشگاه‌های کشور خواسته شده حداقل تا پایان بهمن ماه سیستم نور ورزشگاه پنج هزار نفری آمل تکمیل و بهره برداری شود.

سجادی همچنین درخصوص اینکه برای تکمیل سکو تماشاچیان این ورزشگاه حداقل ۵۰۰ صندلی دیگر نصب و به ظرفیت ورزشگاه اضافه خواهد شد، تصریح کرد: ظرفیت ورزشگاه شهید چمران آمل حدود ۵ هزار نفره ساخته شده که پیش ازاین ۳هزارصندلی آن نصب شده است.

پیگیر ایجاد پیست دو و میدانی هستم

وزیر ورزش و جوانان همچنین در پاسخ به این پرسش که تکلیف ایجاد پیست دو ومیدانی در ورزشگاه شهیدچمران آمل که تاکنون ایجاد نشده است، گفت: درخواست پیست دو و میدانی در این استادیوم، در قالب طرح‌های آمایش سرزمینی این وزارت در زمینه توسعه دو و میدانی پیگیری خواهد شد.

سجادی افزود: ایجاد پیست تارتان در شرایط فعلی بسیار گران شده و دست کم بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که برای این استادیوم باید بررسی شود و امسال اعتباری پیش‌بینی برای آن نشده است.

وی ابراز امیداوری کرد و گفت: برای ایجاد پیست دو و میدانی تلاش خواهد شد؛ حداقل در بودجه سال ۱۴۰۲ و نهایت ۱۴۰۳ در ردیف توسعه، تکمیل و تجهیز قرار بگیرد.

قول سجادی برای پیگیری علت توقف ساخت ورزشگاه ۱۰هزارنفری کاله

وزیر ورزش و جوانان همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص سرانجام نیمه کاره ماندن سالن ورزشی ۱۰ هزار نفری باشگاه کاله آمل در این شهر نیز گفت: سالن ورزشی کاله با موانع اداری همراه هست که تلاش خواهیم کرد با اخذ مجوزهای خاص پیگیری کنیم.

سجادی ادامه داد، یکی ازموارد مورد بحث در خصوص سالن ورزشی ۱۰هزار نفره کاله آمل، تعیین محدوده محل ساخت مجموعه ورزشی در نزدیکی رودخانه است که نیاز به پیگیری بیشتری دارد.

وی اضافه کرد: اگر من مسئولیت داشتم تا الان این سالن بهره‌براری شده بود، اما با توجه به شرایط فعلی، برای به جریان افتادن روند ساخت سالن کاله نیاز به هماهنگی با دستگاه‌های دیگر دارد ولی قول میدم انشالله موضوع ساخت سالن ۱۰ هزار نفره کاله آمل را خودم شخصا پیگیری کنم.

وزیر ورزش یادآور شد: سالن ورزشی ۱۰ هزار نفر آمل یک سرمایه ملی در منطقه ارزش افزوده است که با تکمیل آن باعث افتخار برای ورزش کشور خواهد شد و به همین خاطر به آن توجه ویژه خواهیم کرد.

مهدی غلامی- خبرنگار ایسنا آمل

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha