• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401102416400
  • خبرنگار : 50136

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی:

زیرساختهای فنی و ارتباطی در آذربایجان غربی فراهم شود

زیرساختهای فنی و ارتباطی در آذربایجان غربی فراهم شود

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی خواستار ایجاد زیرساختهای فنی و ارتباطی در استان شد.

محمد علیپور ۲۴ دیماه در مراسم امضا تفاهم نامه اجرای طرح نهضت جهادی فیبر نوری(نجما) در استان با بیان اینکه شرکت مخابرات در جهت ایجاد و توسعه زیرساختها در حوزه مخابرات و ارتباطی چنانچه از بودجه کشوری بهره مند نشود امکان توسعه به سختی مقدور می شود، گفت: آذربایجان غربی، استانی کوهستانی است و بسیاری از روستا از خدمات ارتباطی و خدمات اینترنتی محرومند لذا ضروری است زیر ساخت فنی و ارتباطی در آذربایجان غربی فراهم شود تا همه نقاط استان تحت پوشش خدمات مخابرات قرار گیرد. 

وی قرار گرفتن آذربایجان غربی جز ۸ استان کشور در توسعه فیبر نوری و اجرای طرح نجما را مایه خرسندی دانست و گفت: امید است با اجرای این طرح رونق و شکوفایی ارتباطی و اقتصادی در استان فراهم شود. 

نماینده مردم ماکو در مجلس همچنین از راه اندازی سرویس دیتا سنتر در منطقه آزاد ماکو خبرداد و گفت: این خدمت فرصتی برای ارائه خدمات به شرکت ها و کسب و کارهای مختلف ارائه کننده خدمات در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات  و منشایی برای صادرات خدمات دیتا سنتر و میزبانی داده در سطح کشورهای منطقه می تواند باشد. 

کیفیت اینترنت در روستا از مطالبات جدی مردم آذربایجان غربی است

وحید جلال زاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس نیز با بیان اینکه ارتباطات زیر ساخت توسعه است و دنیا به این سمت در حال حرکتی است و اگر عقب بمانیم قطعا ضرر خواهیم کرد، افزود: متأسفانه برخی روستاهای استان از خدمات ارتباطی و اینترنتی بهره کافی را ندارند و یکی از مطالبات جدی مردم در روستاهای استان ارتقا کیفیت خدمات ارتباطی و اینترنت است که باید در دستور کار قرار گیرد. 

وی از مدیر عامل شرکت مخابرات ایران خواست: درتأمین تجهیزات، انتقال و ارتقا تجهیزات فیبر نوری با توجه به نیاز استان دستورات لازم صادر شود. 

اینترنت پرسرعت در اختیار مردم قرار گیرد

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده دیگر مردم ارومیه در مجلس، سیاستهای کلی رهبری در اهمیت تبادل اطلاعات و ارتباطات را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: 
توجه به زیر ساخت فیبر نوری و مخابراتی در امر استمرار خدمات عمومی نقش موثری دارد که یکی از این خدمات عمومی ارائه اینترنت پرسرعت است که ارایه این خدمت می تواند بر اشتغال مردم تاثیر گذار باشد. 

وی با اشاره به رونق کسب و کارهای اینترنتی در بستر فضای مجازی ادامه داد:  آذربایجان غربی در موضوع اشتغالزایی،جز استانهای آسیب پذیر است و با ارتقای کیفیت اینترنت می توان فرصتی برای حل مشکل اشتغال استان فراهم کرد. 

ذاکر از مدیرعامل شرکت مخابرات ایران پایداری توسعه زیر ساختهای ملی را خواستار شد و گفت: با توجه به تصویب اجرای طرح نجما در ۲ هزار کیلومتر از استان، توسعه فیبر نوری در استان نامحدود و گسترش یابد.

اجرای طرح نجما باعث پیشرفت استان می شود

روح الله حضرت پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس نیز در این جلسه با اشاره اهمیت اجرای فیبر نوری گفت:شبکه فیبر نوری سرمایه ملی است و لازم است دولت و مسئولین اهمیت پروژه را بدانند و بیشترین همکاری را در اجرای این طرح داشته باشند. 

وی با بیان اینکه اجرای طرح نجما باعث پیشرفت استان خواهد شد، گفت: امید است همه مردم از این شبکه بهره مند شوند. 

حضرت پور با تاکید براینکه باید دستگاهها از نیروی انسانی حفاظت کنند، گفت: تبدیل وضعیت نیروهای انسانی مخابرات در دستور کار گیرد. 

توسعه زیر ساختهای فیبرنوری در پایانه های مرزی مورد توجه قرار گیرد

عادل نجف زاده،نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس با بیان اینکه برترین زیر ساخت تسهیل و توسعه فضای کسب و کار ICT است و اکثر مشاغل و خدمات در این بستر انجام می شود،  گفت: توجه به نهادینه کردن تولیدات ICT و صنعت آن از رسالتهایی است که دولت سیزدهم دنبال می کند اما تلاش بیشتری لازم است که امید است در بودجه سال آینده و احکام توسعه برنامه هفتم ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات ریل گذاری در این حوزه انجام شود. 

وی با اشاره به اینکه ۶ پایانه استان بیشترین نقش را در اقتصاد کشور دارند اما از این درآمدها برای ارتقا زیرساختهای ICT بهره مند نیستند، گفت: متاسفانه در مرز رازی خوی برای زمینی کردن فیبر نوری توفیقاتی حاصل نشده که نیازمند نگرش جدی است. چنانچه بخواهیم پایانه ها صادرات محور و ترانزیتی باشد باید توجه جدی تری برای توسعه زیرساختهای اینترنتی و ارتباطی صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha