• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401102415921
  • خبرنگار : 50212

اجرای 60 پروژه عمرانی در بخش مرکزی ساوه با 300 میلیارد ریال اعتبار

اجرای 60 پروژه عمرانی در بخش مرکزی ساوه با 300 میلیارد ریال اعتبار

ایسنا/مرکزی مدیرعامل تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی ساوه گفت: افزون بر 60 پروژه عمرانی از ابتدای سال جاری در روستاهای بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال انجام شده است.

پوریا بصیرت در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در یکسال گذشته در بخش مرکزی ساوه احداث سه سالن ورزشی در روستاهای احمدآباد با پیشرفت فیزیکی فعلی ۸۰ درصدی، الوسجرد ۵۰ درصد و سقانلیق که به تازگی کلنگ آن بر زمین زده شده، در دستور کار قرار دارد و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها حدودا سه هزار متر مربع به سرانه ورزشی شهرستان در بخش مرکزی افزوده خواهد شد.

وی به افزود: انجام جدول‌گذاری به متراژ ۵۰ هزار متر، ۳۰ هزار متر آسفالت از دیگر اقداماتی است که طی یک سال گذشته در بخش مرکزی صورت گرفته است که موجب تقویت فضای امیدواری و نشاط در روستاها شده و باید دهیاران و شوراهای اسلامی نیز برای تحقق مطالبات مردم مجاهدت کنند.

بصیرت، خواستار تخصیص اعتبارات ویژه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام روستاهای بخش مرکزی شد و افزود: افزون بر ۶۰ پروژه عمرانی از ابتدای سال جاری در روستاهای بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان انجام شده است و با افتتاح پروژه‌های نیمه تمام و در دست اجرا تحولی در حوزه عمران و آبادانی روستاها شکل خواهد گرفت.

وی در ادامه بهسازی معابر روستایی را عمده‌ترین پروژه‌ها در سطح روستاها دانست و افزود: بهسازی شامل جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت و پیاده راه سازی است که در روستاهایی نظیر دینارآباد، آسیابک، قشلاق یوسف آباد، قشلاق چلبلوریال قیطانیه، نورعلی بیک عملیات جدولگذاری و در روستاهای یل آباد، سقانلیق، نور علی بیک، محمود آباد عملیات زیرسازی و آسفالت اجرا شده است البته فاز نخست ساماندهی ورودی روستای محمود آباد نیز انجام شده که رضایتمندی فراوانی را به همراه داشته است.

وی به انجام عملیات لکه گیری آسفالت در روستاهای طرازناهید، احمدآباد، رضا آباد و ... نیز اشاره کرد و افزود: اجرای کف پوش پیاده راه در روستاها موجب بهبود فضای بصری و زیبایی روستا و نیز تسهیل در تردد موثر است که در روستای طرازناهید به عنوان روستای شاخص به زیبایی اجرا شد گرچه در روستاهای سرخده، اوجان، هلول و ... نیز این پروژه انجام شده است.

بصیرت، همچنین به احداث بلوار در روستای باغ شیخ، احداث پارک در روستای نورعلی بیک، بهسازی روستای اندیس  را از جمله پروژه‌هایی دانست که کار مطالعاتی آنها آغاز و بزودی در فاز اجرایی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی ساوه در دومین همایش دهیاران و شوراهای اسلامی گفت: گازرسانی به امامزاده علی (ع) روستای هریسان، بازدید از بلوار روستای محمود آباد، سالن ورزشی در دست احداث روستای الوسجرد، بازدید از اتحادیه تعاونی روستایی و ظرفیت های سردخانه ای، بازدید از کارگاه قطعات بتنی تعاونی دهیاری‌ها برای بهره مندی روستاهای بخش مرکزی از جمله برنامه‌هایی بود که با حضور نماینده مجلس، بخشدار مرکزی، مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی و دیگر مسئولان انجام شد.

بصیرت به موضوع احداث پایانه صادراتی انار در ساوه نیز اشاره کرد: با پیگیری نماینده مردم ساوه و زرندیه، معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه موانع پیش روی احداث این پایانه رفع و با واگذاری زمین سازوکار لازم برای مشارکت دهیاری‌های در احداث پایانه اتخاذ شد و امیدواریم با حمایت کمیسیون کشاورزی مجلس و وزارت جهاد کشاورزی زمینه برخورداری قطب تولید انار ایران از این مزیت و ظرفیت برخوردار شود.

وی با تقدیر از حمایت‌های نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ساوه، بخشدار بخش مرکزی، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران و نیز مسئولان شهرستان گفت: بخش مرکزی ساوه به کارگاه عمرانی و سازندگی تبدیل شده است و با تلاش جمعی و اراده بین بخشی می‌توان مطالبات مردم را پیگیری و کمبودهایی که از گذشته در این منطقه وجود داشته را برطرف کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha