• پنجشنبه / ۲۲ دی ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401102214785
  • خبرنگار : 50214

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد:

یزد به عنوان الگوی فعالیت‌های فرهنگی قرآنی، مذهبی و مسجدی باشد

یزد به عنوان الگوی فعالیت‌های فرهنگی قرآنی، مذهبی و مسجدی باشد

ایسنا/یزد معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت های استان یزد گفت: یزد به عنوان الگوی فعالیت های فرهنگی قرآنی، مذهبی و مسجدی باشد.

«علیرضا معاف» در دیدار با مدیران موسسات قرآنی استان یزد گفت: یزد یکی از پرظرفیت‌ترین، بااستعدادترین استان‌های کشور در استای فعالیت های فرهنگی، مذهبی، مسجدی و قرآنی است و از لحاظ منابع انسانی، قرآنی، تمدنی و پیشینه مذهبی غنی است.

وی افزود: تنها وزارتخانه دولت که پسوند اسلامی دارد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با توجه به حوزه های ماموریتی خود از نماز تا آواز را در بر دارد که باید برای انها برنامه ریزی کرد و این پسوند برای ما وظایف متعددی را تعریف کرده که بایستی به آن توجه داشته باشیم.

معاف بیان کرد: برخی دولت های عامدانه و برخی نیز سهوی این پسوند را تزیینی می نامند و برخی از دولت ها مانند دولت آیت الله رئیسی آن را تزیینی و تشریفاتی نمی دانند و پسوند اسلامی را حقیقی، عینی و انضمامی می دانند که باید محقق شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این راستا امر قرآن و کار قرآنی و مسجدی و همچنین عترت و اهل بیت (ع) باید کار محوری و کلیدی و راهبردی این وزارتخانه باشد.

وی افزود: ما پیرو و پیگیری قران حداکثری هستیم بدین نحو که قرآن به ما برنامه می دهد و موج اجتماعی ایجاد می کند و با این وجود می توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

معاف بیان کرد: ما همه با هم باید بدانیم که چند کار راهبردی انجام دهیم و یزد باید الگو نمونه برای کشور باشد و با توجه به این که در برخی از امور محور و نمونه شده است، باید در زمینه فرهنگی و فعالیت های قرآنی و دینی الگو شود و با ظرفیت علمایی، دانشگاهی و ظرفیت مردمی در این مسیر گام بردارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما باید به سمت آموزش های نوین گام برداریم و با جذابیت در موسسات قرآنی در زمینه اثرگذاری گام برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha