• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401102114337
  • خبرنگار : 30165

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی تاکید کرد

ضرورت آموزش محققان جوان برای ورود به حوزه زخم

ضرورت آموزش محققان جوان برای ورود به حوزه زخم

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در خصوص اهمیت آموزش محققان جوان، گفت: نکته نگران‌کننده این است که در حوزه زخم تعداد محققان جوان ما و تعداد افرادی که در نسل جدید به این بازار اضافه می‌شوند، خیلی کم است. نیاز به این است که جوانان بیشتری اضافه شوند و طوری برنامه‌ریزی شود که نسل جدید را آماده کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر امیرعلی حمیدیه امروز در افتتاحیه نهمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت با اشاره به این‌که موضوع زخم در بهداشت و درمان اهمیت زیادی دارد، ولی با وجود اهمیت زیاد، کم‌تر در مورد آن صحبت شده است؛ درباره اهمیت سیاست‌گذاری در این حوزه، گفت: بحث ترویج و آموزش در حوزه زخم، نیاز به یک پویش ۲۴ ساعته هفت روز در هفته و ۳۶۵ روز سال دارد. به خاطر همین از مسئولان برگزاری این کنگره درخواست دارم با توجه به اینکه اپلیکیشن‌های مختلف و آموزش‌های این چنینی در کشور باب شده، وظیفه شبکه‌سازی بین پزشکان، محققان، شرکت‌ها، بیماران، دانشجویان و مدیران درمانی را برقرار کنند.

وی خاطر نشان کرد: این شبکه باید در کل کشور راه‌اندازی شود. شبکه‌سازی مسئله مهمی است که به آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری و صنعت این حوزه کمک می‌کند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با بیان اینکه مارکت و بازار خوب و بزرگی در این حوزه وجود دارد، گفت: همچنان محصولات غیر ایرانی در این بازار وجود دارد و اگر بخواهیم کل این محصولات را ایران‌ساخت کنیم، نیاز به این است که شبکه‌سازی ایجاد شود.

حمیدیه به جوان‌سازی محققان علاقه‌مند به حوزه زخم تاکید کرد و گفت: نکته نگران‌کننده این است که در حوزه زخم تعداد محققان جوان ما و تعداد افرادی که در نسل جدید به این بازار اضافه می‌شوند، خیلی کم است. نیاز به این است که جوانان بیشتری اضافه شوند و طوری برنامه‌ریزی شود که نسل جدید را آماده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: آموزش‌ها در حوزه محافظت از پوست و زخم باید حداقل از دوره متوسطه دوم شروع شود و اگر می‌خواهیم افرادی داشته باشیم که در حوزه زخم در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشند، باید به محققان جوان توجه کنیم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، اظهار کرد: پزشکان و بیمارستان‌ها آشنایی زیادی با زخم ندارند. از نظر درمان سرپایی خیلی خوب کار شده، ولی بیمارستان‌های کشور وضع خوبی از نظر مدیریت زخم ندارند. نیاز است که در این حوزه نیز فعالیت بیشتر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha