• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401102114252
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

رؤسای دانشگاه‌ها مطابق با الگوی ارزیابی عملکرد معرفی می‌شوند

رؤسای دانشگاه‌ها مطابق با الگوی ارزیابی عملکرد معرفی می‌شوند

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طراحی الگوِیی بر اساس شایستگی‌های مورد انتظار از رؤسای دانشگاه‌ها و اولویت‌های دولت و وزارت عتف خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر روح‌الله رازینی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی، پژوهشی و فناوری از طراحی الگوی ارزیابی عملکرد رؤسای دانشگاه‌ها خبر داد و اعلام کرد: در اجلاسِ آتی تعدادی از رؤسای برتر دانشگاه‌ها بر اساس این‌الگو برگزیده و معرفی می‌شوند.

وی هدف اصلی از ارزیابی عملکردِ رؤسای دانشگاه‌ها را پیگیری اولویت‌های راهبردی وزارت عتف توسط رؤسا و جریان‌سازی این اولویت‌ها، ثبتِ تجربه و مدیریت، ارج‌گذاری به مدیریت موفق و الگوسازی اعلام کرد و با بیان این‌که ارزیابی رؤسای دانشگاه‌ها از اولویت‌های مهم مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیتِ عتف بوده، اظهار داشت: این‌ مرکز در اجلاس آتی تعدادی از رؤسای برتر دانشگاه‌ها را با شاخص‌های معین ارزیابی، انتخاب و معرفی خواهد کرد.

به گفتۀ رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیتِ وزارت علوم، الگوی ارزیابی عملکرد رؤسای دانشگاه‌ها با رویکردهای مهمی چون ارزیابی عملکردِ مبتنی بر شایستگی و ایجاد فرصت‌های برابر برای تمامی رؤسا، متناسب با اولویت‌ها و برنامه‌های وزارت علوم در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رازینی با اعلام این‌که توجه به مهم‌ترین اقدام تحولی خاص در دورۀ تصدی رؤسا یکی از مولفه‌های این‌ ارزیابی است؛ شاخص‌هائی همچون تحول‌آفرینی، مدیریت منابع، تقویت سلامت اداری و سازمانی، توجه به ترویج فرهنگ خدمت‌گزاری و پاسخ‌گویی با رویکرد مردمی، ثروت‌آفرینی، مرجعیت و دیپلماسی علمی، ارتقای بهره‌وری و شبکه‌سازی و تعاملات مدیران را نیز از ارزش‌ها و اولویت‌های وزارت عتف خواند که در ارزیابی عملکرد موثر هستند.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در پایان از روسای دانشگاه‌ها خواست با همکاری در انجام این‌طرح مستندات و مدارک لازم را به‌ صورت مصداقی برای بررسی و پالایش به این‌ مرکز ارائه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha