• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401102114171
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره هواشناسی خبر داد:

پیش بینی سرمای شدید و یخبندان اردستان در آخر هفته

پیش بینی سرمای شدید و یخبندان اردستان در آخر هفته

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان گفت: مردم برای روزهای پنجشنبه و جمعه آماده سرمای شدید همراه با یخبندان باشند زیرا سامانه جدید حدود دو سوم از کل کشور را زیر پوشش قرار می دهد.

جواد رمضانپور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سامانه‌ای با عنوان سودان جنوبی که از سمت جنوب غربی وارد استان اصفهان شده بود خوشبختانه با توجه به افت دمایی که از چند روز گذشته بر روی منطقه وجود داشت، شرایط بارش برف را در اکثر مناطق استان اصفهان به وجود آورد.

وی با بیان اینکه این سامانه برای اکثر نقاط شهرستان اردستان هم بارش برف در بر داشت، افزود: بیشترین بارش برف این سامانه در شهرستان اردستان در دهستان برزاوند و روستای کوهستانی نیسیان اردستان به میزان ۲۸ سانتی متر اتفاق افتاد.

 رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان تصریح کرد: شرایط خروج این سامانه امروز از سمت شمال شرق کشور اتفاق می‌افتد که بارش های خوبی را برای استان های خراسان رضوی و شمالی خواهد داشت.

رمضانپور با اشاره به ورود سامانه سردی که امشب از سمت شمال وارد کشور می شود، گفت: این سامانه به دلیل اینکه از سمت سیبری وارد می شود برای کشور و استان فقط سوز و سرما خواهد داشت. مردم برای روزهای پنجشنبه و جمعه آماده سرمای شدید همراه با یخبندان باشند زیرا این سامانه حدود دو سوم از کل کشور را زیر پوشش قرار می دهد.

وی اضافه کرد: با ورود این سامانه به اردستان افت شدید دما را در مناطق کوهستانی شهرستان پیش‌بینی می کنیم که برای دهستان برزاوند تا منفی ۱۵ درجه خواهد بود. این وضعیت برای دیگر مناطق شهرستان تا منفی ۷ درجه پیش بینی می شود. 

رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان با بیان اینکه از ساعات اولیه روز پنجشنبه شاهد کاهش محسوس دمای کمینه خواهیم بود و هوای سرد و یخبندان تا روز شنبه در این شهرستان تداوم خواهد داشت، گفت: وقوع یخبندان و افزایش مصرف منابع انرژی گاز و برق و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از اثرات مخاطره مورد اشاره محسوب می‌شود.

رمضانپور با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی که از روز سه شنبه هفته آینده وارد استان و اردستان می شود، گفت: میزان بارش های سال زارعی اردستان تاکنون به ۴۴ میلی متر و میزان بارش های بلند مدت شهرستان تا این لحظه به ۴۳ میلیمتر رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha