• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401102113913
  • خبرنگار : 50136

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان خبرداد

افزایش ۶ برابری تزریق واکسن کرونا در آذربایجان غربی

افزایش ۶ برابری تزریق واکسن کرونا در آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی از شتاب گرفتن روند واکسیناسیون کرونا در استان خبرداد.

دکتر سید جلیل موسوی در گفت و گو با ایسنا افزود: روند واکسیناسیون کرونا در استان شتاب گرفته و نسبت به میانگین روزانه آذرماه که ۳۳ دز بود در حال حاضر این تعداد ۶ برابر افزایش یافته اما این میزان نیز بسیار کمتر از حد انتظار است.

وی ادامه داد: بیشترین نوبت های تزریقی مربوط به نوبت چهارم، نوبت پنجم، نوبت سوم و کمترین نوبت تزریقی نیز مربوط به دز اول بوده است.

این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۷ دز نوبت پنجم در استان تزریق شده است، اظهار کرد: ۵۴ هزار و ۲۳۴ دز نیز نوبت چهارم تزریق شده است.

دکتر موسوی تصریح کرد: از جمعیت بالای ۱۸ سال در استان ۲.۲۵ درصد نوبت چهارم واکسن کرونا را دریافت کردند لذا اکثریت سنین بالای ۱۸ سال نوبت چهارم را دریافت نکردند.همچنین ۱۵.۵ درصد از جمعیت گروههای هدف نیز هیچ واکسنی تزریق نکردند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونا در استان نیز تصریح کرد: در بین جامعه هدف ۵ سال به بالا ۸۴.۵ درصد نوبت اول، ۷۵.۸ درصد نوبت دوم، ۳۴.۷ نوبت سوم و ۱.۷۱ درصد نوبت چهارم را دریافت کردند.

وی واکسن‌های موجود در استان را سینوفارم، برکت، برکت پلاس،اسپایکوژن و نورا اعلام کرد.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان تصریح کرد: در بین شهرستانهای استان، شهرستانهای ارومیه، اشنویه، شاهیندژ، تکاب و سلماس در امر واکسیناسیون پیشتاز هستند و پیرانشهر، سردشت و خوی در رتبه های پایین جدول قراردارند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۹ نفر در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد تست ۱۰نفر مثبت و با تشخیص قطعی ابتلا به کرونا بستری هستند،خاطر نشان کرد: بیشترین بستری مربوط به خوی با ۵۷ نفر است.

دکتر موسوی با بیان اینکه آمار مراجعین سرپایی در حال حاضر در مقایسه با دو هفته پیش افزایش یافته است، گفت: آمار بستری های کل از ۷۷ نفردر دو هفته پیش به ۹۴ نفر در هفته جاری رسیده است.

وی تعداد فوتی های مثبت را در استان طی ۲۴ ساعت گذشته صفر اعلام کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ نفر مبتلای مثبت در استان گزارش شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha