• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401102013605
  • خبرنگار : 50026

معاون استاندار خراسان جنوبی:

اقدامات به نتیجه رسیده در دولت سیزدهم برای مردم تبیین شود

اقدامات به نتیجه رسیده در دولت سیزدهم برای مردم تبیین شود

ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: بسیاری از برنامه‌ها و طرح‌هایی که در دولت‌های قبل به هر دلیلی انجام نشده، در دولت سیزدهم به منصه ظهور رسید و بازخوردهای خوبی نیز داشته که باید برای مردم بازگو شود.

سید محمدرضا طالبی، امروز سه شنبه ۲۰ دی در چهل و یکمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان اظهار کرد: مسئولان در رده‌های مختلف باید دستاوردهای نظام و دولت به‌ ویژه اقدامات دولت سیزدهم را در راستای جهاد تبیین برای مردم تشریح کنند و این دستاوردها در سطوح ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای منعکس شود.

به گزارش ایسنا، وی بر حفظ انسجام بین دستگاهی و نیز هماهنگی مدیران و معاونان دستگاه‌ها برای ارائه عملکرد و فعالیت‌ها به منظور جلوگیری از اختلاف نظر تأکید کرد و گفت: مسئولان باید دستاوردهای حوزه کاری خود را با همکاری رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند و اگر برنامه‌ای به‌موقع اجرا نشده صادقانه دلایل آن را برای مردم بیان کنند.

معاون استاندار با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی استان از ۲۳ تا ۲۹ دی ماه جاری، تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مختلف و توجه به جهاد تبیین عملی، هنری و نمایشی با همکاری دستگاه‌ها در این هفته برنامه‌ریزی شده است.

به گفته وی؛ انتظار این است که آنچه در زمینه جهاد تبیین همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده، در حوزه رسانه، فضای مجازی و همه شبکه‌ها اعم از مبلغان، ائمه جمعه و جماعات، معلمان و اساتید دانشگاه پرداخته شود.

طالبی تبیین و بازخوانی فرهنگ اسلامی استان را از اهداف برنامه‌های هفته فرهنگی ذکر کرد و گفت: در استان آداب و رسوم اصیل داریم که همه برگرفته از آموزه‌های دینی است و ریشه در فرهنگ اسلامی دارد لذا باید آنها را برای مردم بازخوانی کنیم به‌ویژه برای قشر جوانی که از این رسوم مذهبی فاصله گرفته اند.

وی ایجاد نشاط اجتماعی و سرورآفرینی را از دیگر رویکردهای هفته فرهنگی استان برشمرد و گفت: به دنبال اتفاقات اخیر که دشمن با تمام توان رقم زد و این مقطع را به عنوان مرحله نهایی ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی به زعم باطل خود می‌دانست، با درایت، برنامه‌ریزی و مدیریت میدانی نظام، برنامه‌های دشمن با کمترین هزینه جمع شد و بعد از این موضوعات با توجه به وضعیت روانی در جامعه باید تلاش کنیم نشاط اجتماعی را به مردم بازگردانیم.

معاون سیاسی استاندار گفت: مشاهده کردیم از ۱۰ تا ۲۰ دی ماه، دشمن همواره فراخوان‌هایی را در دستور کار قرار داد اما با روشنگری‌هایی که صورت گرفت و با تبیین موضوعاتی که برای مردم انجام شد این دفعه هم نتوانست به اهداف شوم خود برسد.

به گفته وی؛ سیاستمداران آمریکایی و اروپایی معتقدند هر کشور و ملتی که این اتقافات در آن رخ داده بود قطعاً براندازی در حاکمیت را به دنبال داشت اما در کشور ما سالی چند مرحله دشمن برنامه ‌ریزی می‌کند و به نتیجه نمی‌رسد.

طالبی گفت: بر این باوریم تا زمانی که انقلاب اسلامی متکی به مبانی دینی، مذهبی و انقلابی خودش باشد که تا ظهور امام زمان (عج) هم خواهد بود، دشمن برای نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی خواهد کرد.

وی با اشاره به در پیش رو بودن ایام الله دهه فجر ادامه داد: اولین نشست ستاد گرامیداشت دهه فجر در استان برگزار و کمیته‌های آن مشخص شده و توسط مسئولان کمیته‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون استاندار با اشاره تشکیل کمیته امنیت ستاد پیشگیری از بیماری‌های فصل زمستان گفت: بیماری آنفلوآنزا در استان وجود دارد و زیرسویه اومیکرون هم در کشور مشاهد شده ولی تاکنون در خراسان جنوبی موردی از آن گزارش نشده است لذا باید پیشگیری لازم صورت گیرد و دستورات بهداشتی در تمامی سطوح اجتماعی رعایت شود.

وی با اشاره به موج سرما در روزهای آتی بر فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی اعم از گاز، آب و برق تأکید کرد و افزود: مردم و دستگاه‌های اجرایی نهایت اهتمام را در صرفه‌جویی انرژی داشته باشند تا با کمترین مشکل از این مرحله عبور کنیم.

طالبی گفت: از رسانه‌ها انتظار داریم در کنار انتقادات سازنده و مطالبه‌گری از دستگاه‌ها در راستای امیدآفرینی و امیدبخشی در جامعه نیز تلاش کنند تا بتوانیم دستاوردها و توفیقات نظام را اطلاع‌ رسانی کنیم.

وی تأکید کرد: رسانه‌ها رویکرد تقدیر از دستگاه‌ها را هم در برنامه داشته باشند تا اتفاقات خوب و مبارک هم اطلاع‌رسانی شود زیرا برخی موارد دیده شده که فقط به نارسایی‌ها و کمبودها پرداخته می‌شود.

معاون استاندار افزود: برگزاری جشنواره فرهنگی و بزرگداشت مفاخر در سربیشه، جشنواره فرهنگی و ورزشی در محلات حاشیه شهر بیرجند، جشنواره‌های کار و کارگر، جشنواره فرهنگی و ورزشی در نهبندان، گرامیداشت شهدای گمنام در بشرویه و برگزاری جشنواره فرهنگی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) از برنامه‌های هفته فرهنگی است.

وی همچنین بر تسویه حساب دستگاه‌های اجرایی نسبت به پرداخت بدهی اشتراکات خود به مطبوعات استان تأکید کرد.

در انتهای جلسه شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از چهار پوستر مربوط به برنامه های فرهنگی و هنری استان رونمایی شد.

یکی از این پوسترها مربوط به هفته فرهنگی خراسان جنوبی است که از ۲۳ تا ۲۹ دی ماه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در سطح استان برگزار خواهد شد. 

پوستر دوم مربوط به جشن آتشونی از ویژه برنامه های هفته فرهنگی استان است که یکشنبه شب ۲۵ دی ماه با حضور معاون اجتماعی وزیر کشور در فرهنگسرای شهر برگزار می‌شود. 

برپایی نمایشگاه آثار هنری، تجلیل از هنرمندان و... از جمله برنامه‌های جشن آتشونی است. 

دو پوستر دیگری که در این جلسه رونمایی شد، مربوط به دو رویداد فرهنگی و هنری اختتامیه شعر فجر استان و جشنواره هنری فیلم کوتاه و عکس موبایلی لیمو شیرین است. 

اختتامیه شعر فجر استان با مشارکت شاعران خراسان جنوبی و به میزبانی شهر خوسف برگزار خواهد شد. شاعران می‌توانند اشعار  خود را تا یکم بهمن ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. 

جشنواره هنری فیلم کوتاه و عکس موبایلی لیمو شیرین هم که با مشارکت آموزش و پرورش و با موضوع نماز اول وقت ویژه دانش آموزان برگزار می‌شود. دانش آموزان می‌توانند آثار خود را تا ۱۲ بهمن ماه برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند.  
 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha