• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401102013576
  • خبرنگار : 71660

وزیر دفاع آفریقای جنوبی: آمریکا، آفریقا را به دلیل روابط با روسیه تهدید می‌کند

وزیر دفاع آفریقای جنوبی: آمریکا، آفریقا را به دلیل روابط با روسیه تهدید می‌کند
تاندی مودیس، وزیر دفاع آفریقای جنوبی

وال استریت ژورنال گزارش داد، پس از آنکه کشتی باری روسی در ماه گذشته میلادی وارد بزرگترین پایگاه آفریقای جنوبی شد، روابط میان واشنگتن و پرتوریا تیره شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشا تودی، تاندی مودیس، وزیر دفاع آفریقای جنوبی گفت: آمریکا، کشورهای آفریقایی را به دلیل ارتباط با مسکو تحت فشار قرار داده است.

در اوایل ماه دسامبر، به این کشتی اجازه داده شد تا با "فرستنده‌های خاموش" خود وارد پایگاه نیروی دریایی "سیمون تاون" شود و بارها را آزادنه به آنجا منتقل کند. یک مقام آمریکایی در این باره گفت: هیچ اطلاعاتی درباره منبع کانتینرهایی که بارگیری شده‌اند، در دسترس نیست.

یک مقام ارشد آمریکایی با اشاره به یک کشتی روسی که در ماه مه به دلیل دخالت ادعایی‌اش در ارسال تسلیحات برای مسکو تحریم شد، به وال استریت ژورنال گفت: واشنگتن نگران حمایت نیروهای مسلح آفریقای جنوبی از روسیه است.

وال استریت ژورنال با اشاره به اظهارات ماه گذشته میلادی وزیر دفاع آفریقا جنوبی که از ارائه اطلاعات درخصوص محموله آن خودداری کرد، نوشت: بار این کشتی پیش از همه‌گیری کووید-۱۹ سفارش داده شد.

مودیس در همین راستا به وال استریت ژورنال گفت: واشنگتن آفریقا را تهدید می‌کند، البته نه فقط آفریقای جنوبی را بلکه هر چیزی که بوی روسیه از آن به مشامش برسد، تهدید می‌کند.

طبق گزارش این روزنامه، براساس قانون آمریکا، واشنگتن می‌تواند هر نهادی را که به کشتی‌های تحریم‌شده خدمات ارائه می‌دهد، تحریم کند.

به گفته این مقام ارشد آمریکایی، سفارت آمریکا در ماه نوامبر به پرتوریا هشدار داد که این کشتی تحریم‌ شده در آستانه رسیدن به آفریقای جنوبی است، اما مقامات این کشور هیچ واکنشی نشان ندادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha