• سه‌شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1401102013388
  • منبع : باشگاه دانشجویان

نشریه دانشجویی «DNA» منتشر شد

نشریه دانشجویی «DNA» منتشر شد

شماره چهل‌ودوم نشریه دانشجویی «DNA»؛ فصلنامه انجمن علمی دانشجویی بیوتکنولوژی دانشگاه الزهرا (س) منتشر شد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، "نوبل پزشکی و فیزیولوژی امسال به انسان‌های منقرض شده رسید!"، "آینده جدید داروها و نقش بیوتکنولوژی در آن"، "الکتروفورز دوبعدی؛ روشی قدرتمند برای تفکیک پروتئین‌ها"، "گروه خونی جدید، حل معمای ۳۰ ساله!"، "درمان سرطان ریه با کمک بخش پنهان ژنوم انسان" و "کشفی چشم‌گیر در مورد توانایی مغز بزرگسالان در بازیابی بینایی" از جمله مطالب و مقالاتی است که در این نشریه منتشر شده است.

شماره چهل‌ویکم نشریه دانشجویی «DNA» به صاحب امتیازی انجمن علمی دانشجویی بیوتکنولوژی دانشگاه الزهرا و مدیرمسئولی سمیرا کمیجانی و سردبیری مریم هادی‌پور، به صورت فصلنامه علمی دانشجویی منتشر می شود.

در بخشی از سخن سردبیر آمده است: «بـا گذشـت سـه سـال از شـیوع پاندمـی ویـروس کوویـد-۱۹ و تحقیقـات و توجهـات متمرکـز دانشـمندان بـه دریافـت مطالعات جامـع در خصوص ایـن ویـروس و تاثیـرات آن، همچنـان نیازمنـدی بشـر بـه گسـترش علم در سـایر حوزه‌هـای زیست‌شناسـی بـه طـور گسـترده احسـاس می‌شـود. سـعی در توجـه بـه سـایر حیطه‌هـای بیولـوژی و ایجـاد ارتبـاط میـان دانش‌هـای مختلـف، هـدف رشـته بیوتکنولـوژی و پژوهشـگران فعـال در ایـن حـوزه اسـت. تامـل بـر حیطـه تکامـل و نگـرش زیبـا و جدیـد دانشـمندان ایـن حـوزه کـه منجـر بـه کشـف گروهـی جدیـدی از اجـداد انسـان و دریافـت جایزه نوبـل شـد؛ ایجـاد ارتبـاط میـان یافته‌هـای 30 سـاله هماتولـوژی و موارد بالینــی مشــکوک کــه باعــث دســتیابی بــه سیســتم خونــی ناشــناخته شـد؛ بهـره بـرداری از دانـش روزافـزون در حـوزه دارویـی و در نهایـت، تکنیک‌هــای آزمایشــگاهی نویــن بــرای ایجــاد ســهولت در مهمتریــن بخـش کار یـک زیسـت شـناس، همـه از مـواردی اسـت کـه اذهـان پویا و جویـای علـم را بـه خـود جـذب کـرده و علاوه بر تغییر بینش در ایده‌زایــی هــم نقــش موثــری ایفــا می‌کنــد. در ایــن شــماره از نشــریه DNA ،تمــام تلاش ما تــا دستیابی به این هــدف و ارائــه اطلاعاتی جدیــد و در عین حــال کامــل بــرای ایجــاد دانــش بیشــتر و بهتــر بــرای شــما همراهــان گرامــی اســت. امیــد اســت ایــن شــماره از نشــریه DNA،گامــی در جهــت معرفــی گوشـه‌ای از مطالعـات بی‌شـمار دانـش زیستشناسـی و در کل، افزایـش طلاعات شـما عالقه‌منـدان برداشـته باشـد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha