• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401101912750
  • خبرنگار : 50377

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران تاکید کرد

ضرورت مصرف بهینه سوخت توسط مشترکان /آمادگی ستاد بحران برای هرگونه امدادرسانی

ضرورت مصرف بهینه سوخت توسط مشترکان /آمادگی ستاد بحران برای هرگونه امدادرسانی

ایسنا/مازندران مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه اطلاع رسانی گسترده‌ای توسط رسانه‌ها مبنی بر مصرف بهینه سوخت از مشترکان خانگی و صنعتی انجام شد، گفت: طبق دستور جلسه ستاد بحران، تمهیدات لازم توسط فرمانداران و روسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات بحران اقدامات ضروری انجام شده است و این ستاد آمادگی لازم برای هرگونه امدادرسانی را در صورت بروز حادثه دارد.

حسینعلی محمدی  در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هشدار هواشناسی در خصوص تقویت سامانه سرد بارشی و تدوام هوای سرد تا پایان هفته جاری در استان، اظهار کرد: با توجه به هشدار هواشناسی تا پایان هفته جاری هوای سردی را در کشور و مازندران تجربه می‌کنیم.

وی افزود: یخبندان، آب گرفتگی در شهرهای غربی مازندران،‌ پدیده مه و کاهش دید، ‌لغزندگی جاده‌ها ، ریزش سنگ و اختلال تردد در ارتفاعات و محورهای کوهستانی و خسارت به سازه‌های کم مقاوم و تابلوهای تبلیغاتی از تبعات فعالیت این سامانه در مازندران است.

 مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه اطلاع رسانی گسترده‌ای توسط رسانه‌ها مبنی بر مصرف بهینه سوخت از مشترکان خانگی و صنعتی انجام شد، گفت: طبق دستور جلسه ستاد بحران، تمهیدات لازم توسط فرمانداران و روسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات بحران اقدامات ضروری انجام  شده است و این ستاد آمادگی لازم برای هرگونه امدادرسانی را در صورت بروز حادثه دارد.

این مسئول با تاکید براینکه با برودت هوا شاهد افزایش مصرف سیستم گرمایشی هستیم، تصریح کرد: مصرف بهینه گاز باید مورد توجه مردم و ادارات دولتی قرار گیرد تا استان دچار قطعی سوخت به ویژه گاز نشود.

محمدی به مسافران و رانندگان توصیه کرد: هموطنان از سفرهای غیر ضروری خودداری و هنگام تردد در محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه ارتفاعات و مناطق کوهستانی در هنگام شب ضمن به همراه داشتن زنجیر چرخ با احتیاط کامل رانندگی کنند.

 وی با بیان اینکه کوهنوردان، طبیعت گردان از صعود به ارتفاعات و تردد در مناطق کوهستانی، برپایی چادر، اقامت در فضاهای باز خودداری کنند، تصریح کرد: لازم است شهرداران شهرهای مازندران ضمن پاکسازی و لایروبی جوی‌ها، کانال‌ هدایت آب‌های سطحی نسبت به بازدید و مقاوم سازی تابلوها، بیلبوردهای تبلیغاتی اقدامات لازم را انجام دهند.

 مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران، یادآور شد: باغداران برای جلوگیری از یخ‌زدگی باغات مرکبات به‌ویژه نهال‌های جوان و محصولات سر درختی تمهدیات لازم را به کار گیرند و به تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه می‌شود ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی هرگونه عملیات امداد و نجات، خدمات رسانی را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha