سید محمود رادمنش روز دوشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ در نشست کارگروه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیر دولتی این استان افزود: در چند سال اخیر رشد بالای ۵۰ درصدی را در صدور مجوز دفاتر پیشخوان در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد بوده ایم.
وی با اشاره به اینکه یکی از چالش های کنونی دفاتر پیشخوان، عدم تطابق درآمد دفاتر جدید و قدیم است، اظهارکرد: مطابق الزامات بالادستی و تصویب هیئت وزیران، اداره کل ارتباطات موظف به صدور پروانه به متقاضیان است و قانون محدودیتی برای ارائه مجوز پیش بینی نکرده است، اما پیشنهاد ما به عنوان کارگروه این است که تبصره ای به مصوبه هیئت وزیران اضافه شود که صدور مجوز دفتر پیشخوان متناسب با جمعیت محل تقاضای صورت پذیرد، یعنی مجوز برای شهر یا روستا بر اساس نرم جمعیت باشد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تکالیف قانونی برای اجرای دولت الکترونیک در سطح استان خاطرنشان کرد: با اجرای پنجره واحد خدمات دولت و امکان دسترسی حداکثری عمومی به خدمات دستگاههای اجرایی، لازم است تمهیداتی برای حفظ درآمد پایدار دفاتر پیشخوان اعم از شهری و روستایی اندیشیده شود که این مهم را به شوراهای بالادستی منعکس کرده ایم.
رادمنش همچنین ضمن بیان اینکه در حال حاضر دفاتر قدیمی نسبت به دفاتر جدید خدمات بیشتری دارند و دفاتر جدید به دلیل عدم دریافت خدمات با مشکل درآمدی مواجه هستند، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر دستگاه های اجرایی بر بستر اینترنت یا اینترانت در حال ارائه خدمات هستند، می توانند خدمات را به شکل عادلانه به همه دفاتر شهری یا روستایی ارائه دهند.
رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی استان ادامه داد: قانون دست ما را باز نگه داشته است که خلأهای موجود را به شورای راهبری توسعه استان ارائه کنیم تا در صورت تصویب به شورای راهبری توسعه کشور ارسال شود و خوشبختانه مصوباتی که در راستای تسهیل اصلاح نظام اداری کشور باشند اجرایی می شوند.
به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: قانون ما را مکلف کرده است که در ارزیابی ها، واگذاری به بخش خصوصی بطور جد پیگیری شود و واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان هم در همین راستا است، بنابراین موضوعات مطرح شده در این نشست، در جلسه با استاندار نیز مطرح و پیگیری می شود.
انتهای پیام
نظرات