• دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401101912638
  • خبرنگار : 30188

بررسی مشخصات هاست هنگام خرید

بررسی مشخصات هاست هنگام خرید

اگر قصد خرید هاست دارید قطعاً نیاز است که اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. به طور کلی بررسی مشخصات هاست هنگام خرید سبب می‌شود که از هر نوع ضرری جلوگیری شود. در این مطلب قصد ما این است که راهنمای خرید هاست خوب و استاندارد را به زبان ساده و البته علمی توضیح دهیم.

به گزارش ایسنا به نقل از شتاب هاست، چه خوب است قبل از خرید هاست اصطلاحاتی که برای انتخاب هاست مناسب نیاز است مشخص شود.

لزوم بررسی مشخصات هاست هنگام خرید

شاید از خود سوال کنید چه لزومی به بررسی مشخصات هاست هنگام خرید است؟ در زمان خرید هاست چقدر پشتیبانی و ارائه خدمات شرکت ارائه دهنده هاست برای شما مهم است؟

 اگر شما خود دارای شرکتی باشید و یا به صورت شخصی به دنبال سرویس های میزبانی وب باشید قطعاً اطلاعات مشخصی در زمینه اصطلاحاتی که در زمینه هاست موجود است نخواهید داشت و هر چه بیشتر که دقیق شوید می بینید عباراتی که توسط متخصصان این حوزه رد و بدل می‌شود شما را گمراه تر می‌کند، بنابراین در این مطلب قصد داریم عمومی ترین مشخصات هاست هنگام خرید را به زبان ساده برای شما مشخص کنیم.

مهم ترین عوامل بررسی مشخصات هاست هنگام خرید

یکی از موضوعات بسیار مهم برای خرید هاست حرفه‌ای ادان دامین است، ادان دامین در واقع همان دامنه اضافی است که برای پلان‌های میزبانی وب به کار می‌رود. دامنه اضافی به این معنی است که شما می‌توانید پس از خرید هاست، به هاست خود یک و یا چند دامنه اضافه نمایید. به این صورت توجه به ادان دامین در مسیر خرید هاست سبب می‌شود که با خرید یک هاست بتوانید چندین وب سایت با سیستم‌های مختلف و همین طور دامنه‌های متفاوت ایجاد کنید.

شما پیش از خرید هاست می‌بایست به مقوله آپتایم به طور دقیق‌تر نگاه کنید، آپتایم در واقع به میزان زمانی گفته می‌شود که سرور به صورت آنلاین روی شبکه اینترنت قرار می‌گیرد. در صورتی که در خرید هاست این مورد به طور دقیق بررسی نشود سایت شما به مدت طولانی در وضعیت دان تایم قرار می‌گیرد و تجارت شما دچار مشکل می‌شود.

در راه‌اندازی کسب و کار خود و قبل از خرید هاست باید به طور دقیق به موضوع بک آپ‌گیری بپردازید، هاست بکاپ برای کاربرانی که تأکید دارند از داده‌های هاست و سرور خود در مکانی مطمئن پشتیبانی صورت گیرد بسیار مهم است.

بحث ایمیل هم یکی از موارد مهم هنگام خرید هاست است. اگر شما هاست را برای شرکت خود می‌خواهید و مایل هستید تا برای کارمندان خود، ایمیل شرکتی روی هاست ایجاد کنید، پس هنگام انتخاب هاست به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشید. در موضوع ایمیل به این موارد دقت کنید که چه تعداد اکانت ایمیل می‌توان ساخت و آیا محدودیتی در تعداد ارسال ایمیل وجود دارد یا نه.

مورد بعدی دیتابیس و محدودیت‌های مربوط به دیتابیس است. بعضی از شرکت‌ها محدودیتی در تعداد بیس اعمال می‌کنند، در این صورت اگر شما بخواهید مثلا دو سایت را در یک هاست اجرا کنید، با مشکل ساخت دیتابیس مواجه خواهید شد. یا بعضی از شرکت‌ها محدودیت‌هایی در حجم دیتابیس ایجاد می‌کنند که این موضوع نیز می‌تواند برایتان در آینده مشکل ساز باشد.

بررسی پهنای باند در مشخصات هاست هنگام خرید

یکی از اصطلاحات مهمی که در خصوص بررسی مشخصات هاست هنگام خرید باید بدانید پهنای باند است که عده‌ای از آن به عنوان ترافیک هاست نیز یاد می‌کنند. حال قصد ما این است که پهنای باند را کمی ساده‌تر تعریف کنیم. به طور کلی پهنای باند به معنی میزان انتقال داده‌ای است که هاست شما در طول زمانی مشخص قرار است منتقل نماید. این زمان عموماً یک ماهه در نظر گرفته می شود و البته متغیر است.

قطعاً اگر سایتی دارید که قرار است میزان انتقال داده بیشتری صورت پذیر می‌بایست قبل از خرید هاست به پهنای باندی که از سوی آن پوشش داده می شود توجه کنید.

موضوع مهمی که روی آن تأکید داریم، چیزی به عنوان " پهنای باند نامحدود" وجود ندارد. حال سوال اینجاست که چرا برخی از شرکت‌ها از این جمله استفاده می‌کنند؟ منظور این شرکت‌ها پهنای باند فوق‌العاده زیاد است که سبب می شود میزان ترافیک اختصاصی که برای سایت شما در نظر گرفته می‌شود مشخص‌تر باشد. فراموش نکنید اگر قرار است شرکتی هاستی را با قیمتی بسیار ارزان و به اصطلاح هاست اقتصادی را با پهنای باند زیاد به شما بفروشد نیاز است که کمی نگران شوید و بررسی مشخصات هاست هنگام خرید را بیشتر و دقیق تر انجام دهید.

فضای دیسک از دیگر مشخصات هاست هنگام خرید

از دیگر اصطلاحاتی که توسط فروشندگان هاست بسیار دیده می‌شود فضای دیسک است. تأکید می‌کنیم وقتی به سراغ بررسی مشخصات هاست هنگام خرید می‌روید به طور دقیق تعیین کنید که به چه میزان فضای دیسک نیاز دارید. حال سوال اینجاست که منظور از فضای دیسک چیست؟

به طور کلی این فضا مربوط به بخشی از هارد کامیپوتر سرور است که سایت شما قرار است برای خود تصاحب نمایند. دانستن این موضوع خالی از لطف نیست که به طور کلی هاست در واقع یک قسمتی از فضای سروری  محسوب می‌شود که روی یک کامپیوتر قوی قرار دارد و دقیقاً در جایی به نام دیتاسنتر دیده می‌شود و از طریق اتصالی پر سرعت از اینترنت استفاده می‌کند.

بنابراین برای بررسی مشخصات هاست هنگام خرید باید در ابتدا به حجم فایل‌های سایت خود به طور دقیق توجه کنید. اگر سوال شما این است که نمی‌دانید سایت‌تان چقدر رشد می‌کند و به طور کلی نمی دانید که چقدر فضای دیسک برای آن می‌تواند مناسب باشد، می‌توانید در ابتدا به سراغ هاست با فضایی که در ابتدا برایتان کافی است بروید و در آینده در صورت نیاز به ارتقای فضای موجود بپردازید.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم به طور دقیق به بررسی مشخصات هاست هنگام خرید بپردازیم به طوری که افراد بتوانند قبل از هر نوع اقدامی اصطلاحات مهم در این مسیر را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha