• یکشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401101811419
  • خبرنگار : 50177

کارشناس هواشناسی استان:

احتمال بروز کولاک در محورهای مواصلاتی کوهستانی لرستان وجود دارد

احتمال بروز کولاک در محورهای مواصلاتی کوهستانی لرستان وجود دارد

ایسنا/لرستان کارشناس هواشناسی لرستان گفت: در محورها و جاده‌های مواصلاتی کوهستانی با توجه به شرایط بارش برف، احتمال بروز کولاک پیش‌بینی می‌شود.

زینب اکبری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  امروز یکشنبه ۱۸ دی ماه با توجه به شرایط ناپایدار، انتظار افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد، برای همه نقاط لرستان را داریم.

وی اضافه کرد: همراه با این شرایط برای نقاط شمالی استان، بارش‌هایی را به شکل پراکنده و در قسمت‌هایی از نقاط هم رکبار و برف را پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس هواشناسی لرستان گفت: اوایل ظهر فردا تا اوایل روز سه‌شنبه سامانه بارشی به استان وارد می‌شود که برای اغلب نقاط لرستان به ویژه نیمه شرقی، ابرناکی، بارش‌های پراکنده و گاهی رعد و برق را به دنبال داشته باشد.

اکبری افزود: برای شهرهای سردسیر به ویژه شهرهای شمالی و شرقی هم این شرایط با رگبار و برف همراه است و در مناطق مرکزی و غربی احتمال بارش هایی بصورت خفیف و پراکنده انتظار می‌رود.

وی گفت: در محورها و جاده‌های مواصلاتی کوهستانی با توجه به شرایط بارش برف، احتمال بروز کولاک نیز پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان عنوان کرد: این شرایط با مخاطراتی همچون لغزندگی و احتمال کاهش میدان دید افقی در جاده‌ها، احتمال ایجاد رواناب و مه‌آلودگی هوا همراه خواهد بود.

اکبری با بیان اینکه شرایط ناپایدار از ظهر و بعدازظهر سه شنبه ۲۰ دی ماه به طور کامل از جو استان خارج می‌شود، اظهار کرد: برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارشی در سطح استان مشاهده نمی‌شود تا اینکه مجددا برای روز جمعه چنانچه تغییری ایجاد نشود بازهم یک سامانه بارشی دیگری به آسمان استان وارد می‌شود که در صورتی که این شرایط تثبیت شود باز هم اطلاعات رسانی لازم انجام خواهد شد.

وی گفت: امروز هم برای این شرایط ناپایدار روزهای دوشنبه و سه شنبه هشدار سطح زرد از این اداره کل صادر شده است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی لرستان بر پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، تمهیدات لازم در راستای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیرو سایر اقدامات پیشگیرانه لازم، تاکید کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha