• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401101711146
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خبر داد

راه‌اندازی سامانه جامع فعالیت‌های کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی

راه‌اندازی سامانه جامع فعالیت‌های کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی

ایسنا/خوزستان مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از راه‌اندازی سامانه جامع فعالیت‌های فرهنگی برای ثبت فعالیت‌های کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی خبر داد.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با با جمعی از فعالان کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز، از راه‌اندازی سامانه‌ی جامع فعالیت‌های فرهنگی برای ثبت فعالیت‌های کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی خبر داد و اظهار کرد: کانون‌ها، انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشجویی با ثبت برنامه‌های خود در این سامانه می‌توانند مراحل دریافت مجوز و نحوه اجرای برنامه را پیگیری کنند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار آن شد که دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها که در ادوار گذشته در کانون‌های فرهنگی عضویت داشته‌اند در نشستی تجربیات خود را در اختیار اعضای جدید قرار داده و همچنین از کانون‌ها حمایت معنوی کنند.

بادپا همچنین برضرورت پرهیز فعالان فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌ها از دوقطبی شدن در رویکردها و فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: برای مبارزه با دوقطبی‌سازی در ابتدا لازم است آستانه تحمل فعالان فرهنگی نسبت به همه رویکردها افزایش یابد و در برابر انتقادات تحمل بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به تعطیلی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مدارس به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات و آسیب‌های فرهنگی امروز ناشی از نبود رویکرد و پیوست‌های فرهنگی در دوران همه‌گیری این بیماری است. در این دوران بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان به‌ویژه در حوزه تشکل‌های دانشجویان بسیار کم و یا تعطیل شدند.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عدم مسئولیت‌پذیری را یکی از پیامدهای منفی دوران همه‌گیری بیماری کرونا دانست و عنوان کرد: بسیاری از دانشجویان این سوال را طرح می‌کنند که چرا باید به فعالیت‌های فرهنگی بپردازند؟ عدم تعلق یکی از مشکلات کنونی است. بسیاری از افراد به هیچ‌ چیز از جمله باورهای ملی تعلق ندارند و این مسئله به افزایش مهاجرت و احساس پوچی کردن، منجر شده است. از این رو بی‌هویتی تاثیری بسیار منفی بر نسل آینده خواهد داشت.

بادپا با اشاره به سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، بیان کرد: این شهیدان با آگاهی کامل و به‌دلیل تعلق خاطر به کشور و مردم و با همه‌ی کمبودها مقاومت کردند. بنابراین باوجود همه کاستی‌ها باید روحیه خودباوری و تعلق به کشور، ملیت و دین را تقویت کنیم.

بنا بر اعلام دانشگاه شهید چمران اهواز، این نشست اعضای کانون‌های فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز مسائلی از جمله ثبت سابقه فعالان فرهنگی در کانون‌های فرهنگی و هنری، نگاه ویژه مسئولان دانشگاه به برنامه‌های فرهنگی و حمایت از این برنامه‌ها، بهبود زیرساخت‌های لازم برای برگزاری برنامه‌ها، به‌روزرسانی و تجهیز سالن‌های اجتماعات دانشگاه برای اجرای تئاتر و... را طرح کردند.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیش از این نشست با حضور در یادمان شهدای هویزه با آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، شهدای هشت‌سال دفاع مقدس تجدید بیعت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha