• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401101711086
  • خبرنگار : 50416

اهدای ۱۴۷۰ سری جهیزیه به نوعروسان استان همدان در سال‌جاری

اهدای ۱۴۷۰ سری جهیزیه به نوعروسان استان همدان در سال‌جاری

ایسنا/همدان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان از اهدای ۱۴۷۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد در سال جاری در این استان خبر داد.

محمدرسول شیخی‌زاده شنبه ۱۷ دی‌ماه در آیین اهدای ۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان و رزمایش پیوند فاطمی ملایر اظهار کرد: این سری جهیزیه ها شامل پنج قلم کالای اساسی بوده که از ابتدای سال جاری تاکنون به نوعروسان استان اهداء شده است.

شیخی‌زاده ادامه داد: سهم شهرستان ملایر از این تعداد ۲۴۰ سری جهیزیه به مبلغ پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بوده که نشان از جایگاه ویژه اقدامات خیرخواهانه در این شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه به دامادها نیز کمک های نقدی و هدیه ازدواج اهداء می شود، افزود: برای خرید اقلام جهیزیه بیش از ۳۴ میلیارد تومان هزینه شده که همگی به قیمت کارخانه خریداری شده است.

شیخی‌زاده به جایگاه ویژه بنیان خانواده در دین اسلام و نقش آن در جامعه اشاره و تاکید کرد: همه مجموعه های فرهنگی باید در راستای امر ازدواج همت ویژه داشته باشند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ملایر نیز گفت: از ابتدای امسال طی سه مرحله جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر اهداء شده است.

علی خراسانی تصریح کرد: در مرحله اول ۶۴ مورد، در مرحله دوم ۱۱۰ مورد و در مرحله سوم نیز ۶۴ مورد جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد اهداء شد.

وی توجه به امر ازدواج را یکی از اولویت‌‎های اصلی این نهاد دانست و مطرح کرد: برای این تعداد جهیزیه پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی بیان کرد: ۹۵۴۱ خانواده با ۱۷ هزار و ۳۹۴ نفر تحت پوشش این نهاد هستند و تا پایان سال توزیع جهیزیه در صورت داشتن متقاضی انجام می‌شود.

مدیر کمیته امداد ملایر به اقدامات انجام شده در راستای توجه به بنیان خانواده اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات کمیته امداد در راستای توجه به بنیان خانواده شامل مشاوره، تامین جهیزیه برای نوعروسان، برگزاری کلاس های آموزشی و کمک های نقدی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha