• شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401101710561
  • خبرنگار : 71477

اعتصاب‌ها در انگلیس؛ ریشی سوناک قانون اعتصاب برنامه‌ریزی می‌کند

اعتصاب‌ها در انگلیس؛ ریشی سوناک قانون اعتصاب برنامه‌ریزی می‌کند

دولت بریتانیا در حالی که از اتحادیه‌های کارگری برای گفتگوهای جدید برای بحث در مورد پرداخت‌های بخش عمومی در سال‌های 2023-24 دعوت کرده، در هفته‌های آتی قانونی را برای تعیین حداقل سطوح خدمات در بخش‌های ضروری معرفی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در گفت‌وگو با خبرنگاران در جریان بازدید از مدرسه‌ای در لندن گفت: کاهش هزینه‌های زندگی مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت اقتصادی دولت من است.

وی افزود: دولت و تمامی وزارتخانه‌ها به صورت کتبی از تمامی اتحادیه‌ها برای گفت‌وگو در روز دوشنبه دعوت کرده‌اند تا بتوانیم در مورد آنچه مقرون‌به صرفه، منطقی و وظیفه کشور ماست، تبادل نظر کنیم.

این اظهارات ریشی سوناک در حالی مطرح شد که هزاران تن از کارمندان بخش راه‌آهن انگلیس به بیان اعتراضات و نارضایتی‌های خود بر سر اختلاف دستمزد ادامه داده‌اند.

ریشی سوناک گفت: ما معتقدیم که این گفت‌وگوها باید انجام شوند. به همین خاطر است که از همگان دعوت کرده‌ایم تا روز دوشنبه به این گفت‌وگوها ملحق شوند و من امیدوارم این مذاکرات بتوانند سازنده باشند.

همزمان با اینکه انگلیس با موجی از اعتراضات و اعتصاب‌ها از جمله اعتصاب پرستاران، کارمندان پست و اساتید دانشگاه‌ها در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی دست و پنجه نرم می‌کند، روز پنجشنبه اعلام شد که دولت لندن قرار است قانون ضد اعتصاب جدیدی را معرفی کند. این بحران به خاطر افزایش تورم و اوضاع بد اقتصادی به وجود آمده است.

حدود ۴۰ هزار تن از اعضای اتحادیه راه‌آهن، دریانوردی و حمل‌ونقل و همچنین ۱۴ تن از اپراتورهای قطار در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اعتصاب ۴۸ ساعته‌ای برگزار کردند. این اتحادیه پس از یک وقفه در روز پنجشنبه، مجددا یک اعتصاب ۴۸ ساعته دیگر را آغاز کرد.

وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این قانون حداقل سطح خدمات را برای خدمات آتش نشانی، آمبولانس و راه آهن اعمال می‌کند و لایحه‌ای در هفته‌های آینده به مجلس ارائه می‌شود. در این بیانیه آمده است که این لایحه مراقبت های بهداشتی، آموزشی، و امنیت مرزی را نیز پوشش می دهد، اگرچه سطوح خدمات در این مناطق بر اساس توافقات داوطلبانه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha