• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401101409013
  • خبرنگار : 50537

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی:

دکتر کاظمی آشتیانی نام ایران را در جهان پر آوازه کرد

دکتر کاظمی آشتیانی نام ایران را در جهان پر آوازه کرد

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی با خدمات و مجاهدت‌های علمی خود در زمینه سلولهای بنیادی نام ایران را در جهان پرآوازه کرد و ایران را در زمره کشوهای دارای تکنولوژی سلولهای بنیادی قرار داد.

مهندس علی اصغر فاتحی فر، در گفت وگو با ایسنا، به مناسبت، هفدهمین سالگرد درگذشت جهادگر فقید زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی، اظهار کرد: شخصیت‌هایی همچون دکتر آشتیانی و سردار سلیمانی با ایثار، تعهد و گذشتن از جان و اعتبار خودشان و مجاهدتهایی که در زمینه علم و فناوری و دفاع نظامی و حراست از کیان میهن اسلامی از خود نشان داده‌اند جمهوری اسلامی را در مقابل دست اندازیهای بیگانگان و سلطه گران بیمه کرده اند.

وی با بیان اینکه سردار بزرگوار و دکتر آشتیانی عزیز هر دو در یک مسیر گام برداشته‌اند، افزود: ما باید به داشتن چنین شخصیت‌هایی در انقلاب افتخار کنیم که تمام همت و تلاش و تعهد و تخصص خود را برای شکوفایی میهن اسلامی و پایداری انقلاب شکوهمند اسلامی  بکار بسته‌اند و امیدواریم که مسئولین و جوانان ما با تأسی از منش این عزیزان، راه و سیره این بزرگواران را در مدیریت کشور ادامه دهند.

فاتحی فر، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی افزود: ما جهادگران دانشگاهی به داشتن چنین همکاران ارزشمندی در مجموعه این نهاد انقلابی افتخار می‌کنیم که مقام معظم رهبری همواره از رشادتهای علمی این بزرگوار به نیکی یاد نموده و ایشان را به عنوان یک الگوی جوان و علمی به جامعه علمی کشور معرفی نموده است. و امروز جهاددانشگاهی به برکت داشتن چنین انسانهای بزرگی، اسم و رسمی در دنیای علمی کشور و جهان برای خود کسب نموده و تبدیل به نهال برومندی در زمینه های علمی و فرهنگی شده است که جامعه از خدمات این مجموعه در عرصه های مختلف بهره مند می شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در حوزه درمان ناباروری افزود: امیدواریم همکاران بنده در این مراکز تمام تلاش و همت خود را برای خدمت به محرومان جامعه بکار بگیرند تا بتوانیم اندکی از تلاش‌های خستگی ناپذیر این بزرگواران را درعرصه خدذمت به محرمان و نیازمندان جامعه، جبران نماییم.

لازم بذکر است 14 دی ماه هفدهمین سالگرد درگذشت زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی به عنوان یکی از چهره‌های درخشان علمی ایران می باشد، که با بنیان‌گذاری پژوهشگاه‌ رویان جهاد دانشگاهی و توسعه دانش سلول‌های بنیادی، سهم بزرگی در پیشرفت علمی کشور ایفا کرد و سرانجام این دانشمند نابغه در نیمه نخستین ماه فصل زمستان ۱۳۸۴خورشیدی بعد از سال ها خدمت به جامعه علمی ایران با اینکه تنها ۴۴ سال داشت، دیده از جهان فانی فروبست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha