• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401101408815
  • منبع : نمایندگی کردستان

نگارخانه هنر سنندج در بهمن ماه سالجاری افتتاح می شود

نگارخانه هنر سنندج در بهمن ماه سالجاری افتتاح می شود

ایسنا/کردستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: به دنبال نوسازی و تغییرات اساسی در نگارخانه هنر سنندج، بهمن ماه سال جاری افتتاح و به بهره برداری می رسد.

 علی اصغر دریایی، امروز صبح (14 دیماه) در بازدید از نگارخانه هنر سنندج گفت: به دنبال دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات تعدادی از هنرمندان نامی عرصه هنرهای تجسمی استان در خصوص نوسازی و تغییرات اساسی در نگارخانه هنر سنندج و اختصاص اعتبار ویژه ای به این پروژه فرهنگی و هنری در بهمن ماه سال جاری افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی افزود: نگارخانه و گالری هنر سنندج در بهترین و پر رفت و آمدترین نقطه شهر سنندج و مشرف بر پیاده راه فردوسی محلی بسیار مناسب برای برگزاری انواع نمایشگاه های هنرهای تجسمی و عرضه و فروش آثار و محصولات فرهنگی و هنری همچنین فعالیت های ترویجی عرصه فرهنگ و هنر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: هنرهای تجسمی و نمایشگاه های این عرصه بسیار وسیع و تاثیرگذار در انواع و اقسام هنرها، نیاز به مکانی جذاب و دارای شرایط لازم برای ارائه و نمایش آثار خویش دارند.

ایشان ضمن اشاره به اختصاص اعتبار ویژه ای برای نوسازی و تغییرات اساسی در این مکان هنری تصریح کرد: این گالری سال های سال محل برگزاری بهترین نمایشگاه ها و رویدادهای هنری از سوی هنرمندان نامی استان بوده است، براین اساس نیاز بود مجدداً بازسازی و با طرح و ایده ای نو طراحی شود.

دریایی اذعان داشت: چرخه تولید، عرضه آثار فرهنگی و هنری و بطور کلی اقتصاد هنر و فرهنگ در استان کردستان دارای مشکلات و نارسایی های است، با افتتاح و راه اندازی گالری هنر سنندج برگزاری نمایشگاه ها و فروشگاه های آثار و محصولات هنری و فرهنگی می تواند بخشی از این مشکلات عرضه و فروش آثار فرهنگی و هنری را حل نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یادآور شد: برگزاری کارگاه های نقد و بررسی آثار هنری، برگزاری همایش ها و جشنواره های هنری، برنامه ریزی برای تدارک دوره های آموزشی برای هنرمندان، چاپ کتاب از آثار هنری هنرمندان، ایجاد کرسی های هنراندیشی تخصصی در شاخه های مختلف هنرهای تجسمی از دیگر اهدافی است که امیدوارم در این گالری  مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مجموعه فرهنگی و هنری استان کردستان از جمله مجتمع های فرهنگی و هنری و گالری های موجود در آنها  با هدف حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و فعالان قرآنی است، یکی از مهمترین شاخصه های کردستان تولید آثار هنری ناب در سطح ملی و بین المللی توسط هنرمندان این استان است که در همه عرصه های هنرهای تجسمی از جمله نقاشی، مجسمه سازی، گرافیک، تصویرسازی، کاریکاتور، نگارگری، تذهیب، سفال و سرامیک، عکاسی، گرایش های نوین در عرصه خوشنویسی فعالیت های مستمری صورت می گیرد.

گفتنی است در حال حاضر 11 گالری وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در مرکز استان و شهرستان های تابعه در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha