• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401101408794
  • خبرنگار : 50136

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خبرداد

صدور بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال جزای نقدی برای متخلفان در آذربایجان غربی

صدور بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال جزای نقدی برای متخلفان در آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از رسیدگی به ۲۵ هزار و ۳۴۲ فقره پرونده در سالجاری در تعزیرات استان خبر داد.

حسین نجف زاده در گفت و گوبا ایسنا افزود: از ابتدای سالجاری جمعاً در سه بخش کالا وخدمات ،بهداشت درمان و قاچاق کالا و ارز تعداد ۲۵ هزار و ۳۶۶  فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد و به تعداد ۲۵ هزار و ۳۴۲ فقره پرونده رسیدگی شده که افزایش ۶۶ درصدی  پرونده‌ها نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته بوده است و در مجموع این پرونده ها ۲۱ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال محکومیت صادر شده است. 

وی ادامه داد: از این تعداد پرونده تعداد ۱۹۲۹۴ فقره مربوط به بخش کالا وخدمات وتعداد ۵۲۵۳ فقره مربوط به بخش قاچاق کالا و ارز وتعداد ۸۱۹ فقره مربوط به پرونده های بهداشت ودرمان می‌باشد. 

نجف زاده با بیان اینکه شعب رسیدگی کننده به جرائم قاچاق کالا و ارز استان از ۵۲۵۳ فقره پرونده وارده مربوط به این بخش به تعداد ۵۲۴۲ فقره رسیدگی و متهمین را علاوه برضبط کالا و خودروی حامل کالای قاچاق به نفع دولت به پرداخت ۲۰۵۰۳ میلیارد و ۶۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمودند، گفت: در بخش کالا و خدمات نیز از تعداد ۱۹ هزار و ۲۹۴ فقره پرونده وارده به ۱۹ هزار و ۲۸۱ فقره رسیدگی و متهمین را به پرداخت ۱۱۹۶ میلیارد و ۴۱۴ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم و در بخش بهداشت و دارو و درمان نیز از ۸۱۹ فقره پرونده وارده به ۸۱۹ فقره رسیدگی و متهمین را به پرداخت ۳۸ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال جزای نقدی و پلمب و ضبط ملزومات برخی از مراکز غیر مجاز پزشکی محکوم نمودند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همچنین از صدور مجازاتهای غیرنقدی از قبیل ضبط کالاها و ارز قاچاق و خودروهای حامل کالاهای قاچاق به نفع دولت،تعطیلی و پلمب واحدهای متخلف،نصب پارچه و ممهور نمودن پروانه واحدهای متخلف به مهر تخلف،حبس بدل از جزای نقدی متخلفین،معدوم نمودن کالاهای فاسد و ... برای تعدادی از محکومین خبر داد و ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات وگزارشات مردمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی وصنفی،قاچاق کالا و ارز  و بهداشت و دارو و درمان موضوع را ازطریق سامانه اینترنتی  www.tazirat۱۳۵.ir ویا تلفن ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی استان ودربخش کالاوخدمات  از طریق تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت؛معدن وتجارت استان ودربخش بهداشت ودارو ودرمان از طریق تلفن ۱۹۰ دانشگاه علوم پزشکی استان و دربخش قاچاق کالا و ارز از طریق  تلفن ۱۱۰  به پلیس مبارزه باقاچاق کالا وارز استان گزارش کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha