• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401101408657
  • خبرنگار : 50444

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی کشور:

افزایش تراکم ساخت و ساز در بجنورد، پیش از پایان سال نهایی می شود

افزایش تراکم ساخت و ساز در بجنورد، پیش از پایان سال نهایی می شود

ایسنا/خراسان شمالی نماینده خراسان شمالی در شورای عالی کشور از نهایی شدن افزایش تراکم ساخت و ساز در بجنورد پیش از پایان سال خبر داد.

یوسف مغروری در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه اجرای این طرح موجب ارزان شدن قیمت ساختمان و حفظ سرمایه های استان می شود، افزود: پس از مکاتبات و رایزنی های انجام گرفته با وزارت راه و شهرسازی و تعامل وزارت کشور در سفر ریاست جمهوری به استان و متعاقب آن تفویض اختیار تعیین تکلیف این مسئله از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری به کمیسیون ماده ۵ استان، این طرح در استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در بررسی های کارشناسانه که در کمیته فنی ذیل کمیسیون ماده ۵ انجام شد، شاخص هایی همچون ضوابط و مقررات، وضعیت حوزه پیرامونی، تحلیل وضعیت نظام حمل و نقل وترافیک، ویژگی های کالبدی، جمعیت پذیری، خط آسمان، سایه اندازی، عرض معابر و سرانه خدماتی همچون درمانی، آموزشی، فرهنگی و دسترس پذیری دستگاه‌های خدمات رسان، مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد خاطرنشان کرد: نهایتا طبق جمع‌بندی کمیته فنی، این طرح در ۳ محدوده و با رویکرد متفاوت به اجرا در خواهد آمد که شامل هسته مرکزی و بافت فرسوده، رینگ یا کمربند پیرامونی هسته مرکزی و نهایتا حواشی شهر خواهد بود.

وی افزود: در بافت فرسوده و هسته مرکزی همان قوانین و ضوابط قبلی به اجرا درخواهد آمد و با لحاظ نمودن شاخص ها و آیین نامه های موجود، یک سقف افزایش خواهد یافت. در محدوده میانی یا کمربند پیرامونی هسته مرکزی نیز یک سقف ولی در حواشی ۲ سقف افزایش طبقات خواهیم داشت.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: در تمامی این محدوده ها ملاحظات و شاخص هایی که در کمیته فنی بررسی شد به ویژه جمعیت پذیری، آرایش پارکینگ، خط آسمان، سایه اندازی وعرض معبر مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: معابر ۶ متری بدون افزایش و غالب معابر ۸ تا ۱۸ متر یک طبقه و معابر ۲۰ و بالای ۲۰ متر با رعایت معیارها، ۲ طبقه افزایش تراکم خواهد داشت.

مغروری در پایان گفت: پیشنهادات کمیته فنی به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده تا پس از تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شود و با موافقت این شورا به اجرا در آید که این فرآیند تا قبل از پایان سال به سرانجام خواهد رسید.

سخت گیری و فرار سرمایه گذاران به شهرهای شمالی

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز این خصوص به ایسنا گفت: در تهران در برخی کوچه های ۸ متری تا ۱۵ طبقه ساخت و ساز می شود اما در بجنوردی چنین خبری هایی نیست.

محمد وحیدی با بیان اینکه سخت گیری در افزایش طبقات، سبب فرار سرمایه گذاران به شهرهای شمالی شده است، افزود: طرح افزایش طبقات در کمیته فنی گیر کرده و پس از رفع ایرادات توسط مشاور و شهرداری بجنورد در کمیسیون ماده ۵ بررسی و ان‌شاءالله به زودی اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر به ساخت و ساز در استان توجه نکنیم علاوه بر رشد بیکاری، شاهد رشد سرسام آور نبود مسکن نیز خواهیم بود. باید با ایجاد مشوق ها، سرمایه‌گذاران را به خراسان شمالی و بجنورد برگردانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha