• چهارشنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401101408621
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک هنرمند قزوینی مطرح کرد

عروج سردار، پتکی سنگین بر آیینه دل

عروج سردار، پتکی سنگین بر آیینه دل

ایسنا/قزوین یک هنرمند قزوینی گفت: پس از واقعه رحلت جانگداز امام‌خمینی (ره)، شهادت سردار دل‌ها دردناکترین خبری بود که کمر امت اسلام را شکست و مانند پتکی سنگین بر آیینه دل بود، چراکه عشق و علاقه به حاج قاسم در دل آحاد ملت وجود داشت و هر کسی با هر گرایش و عقیده‌ای او را یک قهرمان فراجناحی می‌دانست.

احمد پیله‌چی قزوینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شهید سلیمانی نه‌تنها یک قهرمان ملی، بلکه قهرمان امت اسلام و شخصیتی فراملی بود که همه از شنیدن خبر شهادتش شوکه شدند و وقوع چنین حادثه‌ای را باور نمی‌کردند.

وی بیان کرد: پس از واقعه رحلت جان‌گداز امام‌خمینی (ره) که تشییع‌ و خاکسپاری عظیم ایشان را به یاد دارم، این دردناکترین خبری بود که کمر امت اسلام را شکست و مانند پتکی سنگین بر آیینه دل بود، چراکه عشق و علاقه به سردار سلیمانی در دل آحاد ملت وجود داشت و هرکسی با هر گرایش و عقیده‌ای او را یک قهرمان فراجناحی می‌دانست.

این خوشنویس قزوینی گفت: تألم و تأسف حاصل از فقدان حاج قاسم کهنه نمی‌شود و هر زمان که صدا و تصویر ایشان را می‌بینم این داغ تازه می‌شود که چرا  چنین گوهر گران‌بهایی به دست خبیث‌ترین و شقی‌ترین افراد روی زمین به شهادت رسید و وجود پاک و پربرکتش از ما دریغ شد.

وی بابیان اینکه شهادت پایان راه، سیر و سلوک سردار سلیمانی نیست؛ خاطرنشان کرد: طبق فرموده رهبر عزیزمان، شهید سلیمانی بعد از شهادتش برای دشمنان به‌مراتب خطرناک‌تر از سردار سلیمانی زنده‌ای است که در میدان‌های نبرد رودررو با دشمن مبارزه می‌کرد و هیمنه آن‌ها را از هم می‌پاشید.

پیله‌چی تصریح کرد: شهید سلیمانی تربیت‌شده مکتب امام‌خمینی (ره) در دوران قبل از انقلاب و ایام دفاع مقدس است که عملاً شجاعت و روحیه مقاومت خود را همراه با تدبیر و درایت به نمایش گذاشت، روحیه فداکاری او مرز نمی‌شناخت و برای حاج قاسم همه مردم ستمدیده با هم برابر بودند.

وی با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم توأم با معنویت و اخلاص است، افزود: سردار به اقوام و ملل مختلفی که تحت سلطه استکبار بودند کمک می‌کرد، همواره در دل خطر بود تا ستمدیدگان و مظلومان را از ظلم و سلطه داعش خارج کرده و با حمایت خود به عزت برساند.

این استاد خوشنویسی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های خاص سردار این بود که همواره به دنبال آخرت بود، ابتدا در جهاد اکبر بر نفس خود فائق و پیروز شده بود و پس از کسب این خودسازی دل به جهاد اصغر سپرده بود و دشمنان ما از همین موضوع ترس و واهمه داشتند؛ چون شهید سلیمانی بهترین الگو برای کسانی است که در جستجوی آخرت‌ هستند.

کم‌کاری هنرمندان در معرفی شخصیت سردار سلیمانی

پیله‌چی عنوان کرد: متأسفانه طی سه سالی که از شهادت این مرد بزرگ می‌گذرد در هیچ‌یک از شاخه‌های هنر جلوه‌های شخصیت و شهادت این شهید به‌درستی بازتاب نداشته است؛ شخصیت والای شهید هنوز برای ما مجهول است و تنها به ذکر نامی از حاج قاسم اکتفا کرده‌ایم و در این شرایط تنها کسانی می‌توانند ابعاد وجودی سردار را بشناسند که از جنس خودش باشند؛ بله شهیدان را شهیدان می‌شناسند.

وی افزود: در این زمینه، کم‌کاری هنرمندان از سایر اقشار جامعه بیشتر است؛ گاه می‌بینیم برخی هنرمندان در امور واهی همسو با استکبار جهانی غوغا به‌راه می‌اندازند؛ ولی از شهیدی که آسایش و امنیت و هر آنچه را که دارند مدیون مجاهدت‌های اوست نامی نمی‌برند و در آثارشان نشانه‌ای از روحیه، صفات و بیانات حاج قاسم مشاهده نمی‌کنیم.

این استاد خوشنویس قزوینی یادآور شد: هنوز هم دیر نشده در این شرایط هنرمندان می‌توانند با تولیدات فاخر در هر زمینه‌ای که تخصص دارند برای معرفی شخصیت سردار سلیمانی ورود کرده و حق مطلب را ادا کنند.

پیله‌چی در پایان گفت: به‌عنوان یک مربی در حد توان و وسعم در کلاس‌های آموزشی سرمشق‌های متعددی از بیانات و گفتار و خصایص سردار را برای هنرجوها مشق کرده‌ و برای مسابقاتی که در سطح مدارس برگزار شد جمله «ما ملت امام حسینیم» را مطرح کردم.

عروج سردار، پتکی سنگین بر آیینه دل

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha