• سه‌شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401101307820
  • منبع : نمایندگی مازندران

فرماندار ساری:

توسعه کشاورزی با توان مردمی/حفاظت از منابع آبی در کشاورزی اولویت قرار دارد

توسعه کشاورزی با توان مردمی/حفاظت از منابع آبی در کشاورزی اولویت قرار دارد

ایسنا/مازندران فرماندار ساری با اظهار اینکه مشروعیت و مقبولیت در امورات در گرو پایبندی به ضوابط و اجرای قوانین است، گفت: با تهیه سیمای کشاورزی و برگزاری جلسات مردمی، راهکارهای پیشنهادی و قانونی دستگاه‌های اجرایی در حوزه کشاورزی به سمت رشد همه جانبه و حفاظت از منابع آبی در شهرستان ساری گام برمی‌داریم.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نوبخت صبح امروز در جلسه شورای سیاست گذاری، توسعه کشاورزی و ستاد حفاظت از منابع آب که در روستای سید محله بخش رودپی جنوبی شهرستان ساری برگزار شد، اظهار کرد:
جهت تحقق حکمرانی مردمی، جلسات را از پشت درهای بسته در کنار مردم برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید تحولِ در خدمت رسانی، تلاش شبانه روزی و بی منت، سرلوحه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد چراکه سیاست دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، قول صادقانه و عمل دقیق، مخلصانه و بی شائبه است، افزود: در هشت سال گذشته ۴۰۰ هکتار و تنها در یکسال نخست دولت سیزدهم ۳۰۰ هکتار از آب بندان‌های بخش رودپی جنوبی بهسازی، مرمت و لایه روبی شد.

فرماندار مرکز مازندران، با بیان اینکه سطح آب بندان‌های لایروبی شده در بخش رودپی جنوبی حدود ۷۰۰ هکتار است، تصریح کرد: ۱۱۳۸ هکتار آب بندان نیز نیازمند لایروبی، بهسازی و مرمت است تا با حفظ ظرفیت و احیای آب بندان‌ها برای صیانت از منابع آبی در مواجهه با بحران‌ها پیشگیری و پیش‌بینی دقیقی شود.
این مسئول در رسیدگی به وضعیت صنایع کشاورزی، آبزیان و دام و طیور در بخش رودپی جنوبی، افزود: بخش کشاورزی و زیر مجموعه این صنعت در رودپی جنوبی وضعیت مطلوبی دارد. باید برای توسعه کشاورزی از توان و سرمایه‌های مردمی و بومی استفاده شود.

 نوبخت به ظرفیت‌های اقتصادی کشاورزی در بخش رودپی جنوبی اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۵ واحد سورتینگ دارای مجوز با ظرفیت 67.550 تن، ۱۳ واحد شالیکوبی مدرن و ۴ واحد شالیکوبی سنتی، ۲ واحد سردخانه به ظرفیت ۸۷۶۰ تن در حوزه صنایع کشاورزی فعال است.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین در بحث آبزیان، دام و طیور نیز با وجود ۲۵ هکتار استخر پرورش ماهیان گرمابی، ۲ واحد پرورش ماهیان خاویاری و حدود ۲۵ هزار دام سبک و سنگین، ۱۲ واحد مرغ گوشتی، ۳ واحد جوجه کشی فعال و ۳۴۳ کلنی پرورش زنبور عسل با تولید ۲۶۵۰ کیلو در سال به سمت امنیت غذایی و توسعه کشاورزی پایدار در شهرستان حرکت می‌کنیم.
فرماندار مرکز مازندران با اظهار اینکه مشروعیت و مقبولیت در امورات در گرو پایبندی به ضوابط و اجرای دقیق قوانین است، خاطرنشان کرد: بر همین مبنا با تهیه سیمای کشاورزی شهرستان با برگزاری جلسات مردمی و استفاده از تجربیات آنها، راهکارهای پیشنهادی و  قانونی دستگاه‌های اجرایی در حوزه کشاورزی به سمت رشد همه جانبه در این حوزه و حفاظت از منابع آبی در شهرستان ساری گام برمی‌داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha