• دوشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1401101206905
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس:

به زودی میزان سرانه تخت‌های بیمارستانی هرمزگان افزایش می‌یابد

به زودی میزان سرانه تخت‌های بیمارستانی هرمزگان افزایش می‌یابد

ایسنا/هرمزگان عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت:به زودی میزان سرانه تخت های بیمارستانی در هرمزگان افزایش می یابد.

احمد مرادی در دیدار با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، افزود: عملکرد حوزه سلامت استان هرمزگان در همه حوزه ها به ویژه شاخص های بهداشت و درمان، مثال زدنی است.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت های قابل توجه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حوزه سلامت استان، عنوان کرد: توجه به همه ظرفیت های استان، به ویژه ظرفیت‌های بومی در راستای تأمین سلامت عمومی جامعه، از جمله نقاط قوت در بخش های بهداشت و درمان استان و همچنین آموزش و پژوهش در سال های اخیر بوده است.

مرادی عملکرد استان هرمزگان در حوزه بهداشت و پیشگیری، به ویژه در کنترل اپیدمی کرونا را بسیار مطلوب دانست و عنوان کرد: خوشبختانه بستر ارائه خدمات بهداشتی و تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت در استان هرمزگان به طور کامل ایجاد شده است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به نقش مشارکت اقشار مختلف جامعه، از جمله مدیران صنایع و خیّرین سلامت در حفظ، ارتقاء و تأمین سلامت عمومی جامعه، خاطرنشان کرد: مشارکت خیّرین سلامت و صنایع استان در تأمین تجهیزات پزشکی مورد نیاز و ساخت و تکمیل مراکز درمانی، از جمله مهمترین دستاوردهای حوزه سلامت استان در بحث مشارکت اجتماعی است و این مهم از سوی نمایندگان مجلس نیز در حال پیگیری است.

مرادی با بیان اینکه به زودی میزان سرانه تخت های بیمارستانی در استان افزایش می یابد، اظهار کرد: با توجه به کمبود سرانه تخت به جمعیت در استان، تلاش مسئولین و همراهی نمایندگان استان نتیجه بخش بود که با افتتاح و بهره برداری از ۴ بیمارستان بزرگ تخصصی در مرکز استان و شهرستان میناب، شاهد افزایش میزان قابل توجهی از تخت‌های بیمارستانی خواهیم بود.

وی بیان کرد: در ادامه مشارکت صنایع و خیّرین، خرید ۳۰ دستگاه دیالیز جهت بیماران مرکز استان نیز در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر ۵ دستگاه خریداری و تحویل مرکز دیالیز شده است و مابقی ثبت سفارش شده و در حال رایزنی جهت دریافت هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به ظرفیت‎‎‌های علمی و نیروی انسانی استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بحث نیروهای متخصص بومی و همچنین جذب نیروهای کارآمد و نخبه نیز پیشرفت قابل توجی داشته است؛ راه اندازی آزمایشگاه مرجع استان با حضور نیروهای متخصص و تجهیزات مدرن در دوران کرونا که خدمات آن با آزمایشگاه‌های سطح ملی نیز برابری می کند، بیانگر این موضوع است.

مرادی پروژه های ساخت بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی بندرعباس، بیمارستان ۲۶۴ تخت خوابی شرکت نفت ستاره خلیج فارس، بیمارستان ۹۰ تخت خوابی کودکان بندرعباس با مشارکت پالایشگاه نفت بندرعباس و بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی میناب را انقلاب بزرگی در ساخت مراکز درمانی مجهز و افزایش تخت های بیمارستانی در هرمزگان عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha