• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401101106683
  • خبرنگار : 50163

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

حفظ کرامت انسانی از اصول اجرای تمدن‌سازی نوین اسلامی در بسیج

حفظ کرامت انسانی از اصول اجرای تمدن‌سازی نوین اسلامی در بسیج

ایسنا/زنجان جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: حفظ کرامت انسانی و جوان‌سازی از اصول اجرای تمدن‌سازی نوین اسلامی در بسیج است.

سردار ابوالفضل طهماسبی عصر امروز (۱۱ دی‌ماه) در اجلاسیه سالانه مجمع بسیجان استان زنجان، با بیان اینکه سابقه مجامع در سطح کشور به چندین سال پیش باز می‌گردد که مقام معظم رهبری تاکید بر تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در سطوح مختلف بسیج داشتند، عنوان کرد:  برنامه‌های خوبی براساس نیاز استان در کارگروه‌های مختلف و هیئت‌های اندیشه‌ورز انجام شده است.

وی با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه‌ورز توانستند در این مدت مشکلات موجود در سطح استان را احصا و پیشنهادات مختلفی ارائه دهند که سپاه زنجان یکی از سپاه‌های پیشرو کشور در این حوزه است، ادامه داد: برخی از این پیشنهادات در سطح کشوری مورد قبول واقع شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه بسیج برنامه‌های خود را بر اساس سند اعتلای ١٠ ساله که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده است اجرا می‌کند، بیان  کرد: از مهم‌ترین اصولی که برای اجرای تمدن‌سازی نوین اسلامی خواهیم داشت می‌توان به نوع‌گرایی، جوان‌سازی، آمادگی حضور در همه میادین، حفظ کرامت انسانی و حقوق مردم،  ارائه خدمات بدون منت به مردم و گسترش چتر وسیع بسیج برای آحاد جامعه، برافراشتن علم رفیع در الگوسازی برای آحاد مردم و برخورداری از هنر تبدیل تهدید به فرصت با بهره‌گیری از روش‌های میان‌بر می‌توان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه هدف کلان بسیج  در طول ۱۰ ساله، هم در بیرون از بسیج و هم در داخل بسیج، استحکام‌بخشی درونی برای نقش‌آفرینی اثربخش در تحقق مردم‌سالاری اسلامی، دولت‌سازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است، گفت: در طول این ۱۰ سال تلاش داریم از طریق چهار راهبرد به این موارد دست یابیم.

وی در ادامه با اشاره به این راهبردها، متذکر شد: راهبرد اول ما تحقق بسیج ده‌ها میلیونی با تمرکز بر مجموعه ۸ میلیون جوان مومن انقلابی با عزم و پایه کار است، راهبرد دوم ما پیش‌برندگی بسیج است که در تشکل‌ها و مجامع بسیج می‌تواند جا پیدا کند؛ همچنین گسترش و تعمیق گفتمان مقاومت و مردمی کردن دفاع و امنیت انقلاب اسلامی و تعالی سازمانی و تقویت بعد نهادی، مردمی و بسیج نیز از دیگر راهبردهاست.

سردار طهماسبی با بیان اینکه تشکیل، تقویت و شبکه‌سازی هیئت‌های اندیشه‌ورز، رصدگر و مجامع تخصصی در سطوح و لایه‌های مختلف مجامع شهرستانی، استانی و عالی بسیج برای ایفای نقش موثر در ارکان مدیریتی در مجامع و تصمیم‌گیری بسیج موثر است، خاطرنشان کرد: می‌توان از طریق کارگروه‌های مختلف در مجامع گوناگون برای ایفای نقش موثر بسیج در همه ارکان‌ها و عرصه‌ها کمک بگیریم که خوشبختانه در استان اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha