• یکشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401101106294
  • خبرنگار : 50491

معاون سیاسی استاندار گلستان تأکید کرد؛

لزوم افزایش سواد تقریبی/ نقش پررنگ رسانه در جنگ ترکیبی دشمن

لزوم افزایش سواد تقریبی/ نقش پررنگ رسانه در جنگ ترکیبی دشمن

ایسنا/گلستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بر ضرورت افزایش سواد رسانه ای در بخش تقریب تأکید کرد و گفت: متأسفانه میزان آگاهی و سواد در بخش تقریب پایین است.

سید علی مهاجر امروز یکشنبه ۱۱ دی در جشنواره ملی رسانه‌ای تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: ایام فعلی دهه بصیرت است، اگرچه برخی خواص در سال 1388 فریب خوردند اما مردم در ۹ دی با حضور کوبنده خود تمامی توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.

وی سردار سلیمانی را منادی وحدت دانست و افزود: میزبانی و ترتیب نخستین جشنواره رسانه ای در حوزه تقریب مذاهب اسلامی اقدام مهم است که جای تقدیر دارد، مقام معظم رهبری در دهه ۷۰ که حوادث و اتفاقات کشور را گوشزد می‌کردند از واژه های مختلف اعم از هجمه فرهنگی، ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم دشمن استفاده کردند معظم له در سال 1383 فرمودند که دشمن به دنبال آندلس کردن کشور هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای ما در جنگ ترکیبی دشمن، استفاده از توان رسانه است، بیان کرد: امروز درگیر جنگ رسانه‌ای نامتقارن هستیم، ما درگیر فضای رسانه ای سنگین شدیم و برای برون‌رفت از این شرایط باید افراد جهادی و دلسوز را پای کار بیاوریم.

مهاجر با اشاره به اینکه هدف دشمن اختلاف‌افکنی است، بیان کرد: دشمن به ویژه در حوادث اخیر به طور ویژه در فضای تفرقه، اختلاف‌افکنی و تجزیه‌طلبی گام برداشته و در این شرایط مردم باید بیش از پیش هوشیار باشند، ما یک امت و ملت هستیم و در این با هم بودن است که تقریب مذاهب معنا پیدا می کند.

وی گلستان را منادی وحدت دانست و با قدردانی از دست اندرکاران نخستین جشنواره ملی رسانه ای تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به درستی برای برگزاری جشنواره رسانه ای تقریب مذاهب اسلامی گام برداشت و نشان داد در جنگ ترکیبی دشمن، رسانه می تواند کمک‌کننده باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بر ضرورت افزایش سواد رسانه ای در بخش تقریب تأکید کرد و ابراز داشت: متأسفانه میزان آگاهی و سواد رسانه‌ای در بخش تقریب پایین است و عدم شناخت درست موجب برداشت‌های نادرست می‌شود.

مهاجر در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «آن کسی که ندای تفرقه‌ی بین شیعه و سنی را سر میدهد و به بهانه‌ی مذهب، میخواهد وحدت ملی را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن است»، افزود: دشمن در جنگ ترکیبی از ابزار رسانه کمک گرفته و هنر آنها نیز محصور کردن افراد است لذا برخی از افراد فریب این فضای محصور را می‌خورند و مسائل بیان شده در فضای مجازی را باور می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما در استان گلستان سعی کردیم وحدت را بهطور عملی به نمایش بگذاریم، تأکید کرد: برای اولین بار سامانه انتصابات در استان گلستان راه اندازی شده و در روند انتصابات مباحثی اعم از جنسیت، قومیت، مذهب، پراکندگی، تحصیلات، جوانگرایی و غیره لحاظ شده است تا وحدت را به صورت عملی به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha