• جمعه / ۹ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401100904810
  • خبرنگار : 50177

نماینده مردم در مجلس تاکید کرد:

تخصیص اعتبارات ویژه برای تملک بناهای تاریخی بروجرد/ثبت ملی باغ‌های شهرستان

تخصیص اعتبارات ویژه برای تملک بناهای تاریخی بروجرد/ثبت ملی باغ‌های شهرستان

ایسنا/لرستان نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت میراث فرهنگی، اعتباراتی را برای تملک بناهای تاریخی به شهرستان اختصاص دهد.

فاطمه مقصودی امروز نهم دی ماه در جریان سفر وزیر میراث فرهنگی به شهرستان بروجرد در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی اظهار کرد: مردم یک پاسخ فرهنگی محکمی در این روز به کسانی که دشمنی دیرینه هستند و می‌خواهند برای کشور چالش ایجاد کنند، دادند.

وی در ادامه با اشاره به سفر وزیر میراث فرهنگی به بروجرد گفت: بارها و بارها از دکتر ضرغامی دعوت کردیم به این شهرستان سفر تا بافت تاریخی و ابنیه میراث فرهنگی و صنایع دستی و فرهنگی بروجرد را از نزدیک مشاهده کنند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: موفق شدیم امتیازات خیلی خوبی را از دکتر ضرغامی برای شهرستان بگیریم.

مقصودی با اشاره به اینکه اشاعه فرهنگ و تقویت میراث فرهنگی ضروری است، افزود: آنچه که از گذشته به ما رسیده فوق العاده ارزشمند است و زیربنای داشته‌های امروز که نشات گرفته فرهنگ کهن و تاریخی ماست، چنانچه بخواهیم فرهنگ را تقویت کنیم که دغدغه و جزو منویات مقام معظم رهبری محسوب می‌شود، باید از اینجا شروع کنیم.

وی اظهار کرد: تاریخ کشور، ایرانی و اسلامی است که همه این بناها و معماری‌ها پاسخ ارزشمندی به ما هستند چراکه با روح و روان ما سروکار دارد و به افراد انگیزه‌ای برای بودن، ماندن و افتخار کردن می‌دهد و این مجموعه‌های تاریخی باید صیانت و حفظ شوند که البته تحقق این امر همت وزیر و مجموعه وزارت میراث فرهنگی را می‌طلبد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر میراث فرهنگی قول دادند که امسال اعتباراتی را برای تملک بناهای تاریخی به شهرستان اختصاص دهند.

مقصودی بر ثبت ملی باغ‌های شهرستان بروجرد تاکید کرد و ادامه داد: این باغ‌های سنتی و قدیمی، ریه‌های اکسیژن شهرستان محسوب می‌شوند و تکیه‌گاهایی در باغ ها ایجاد شدندد

وی افزود: ورشوی شهرستان بروجرد باید حمایت شود و از صنایع دفاع خواستیم از دوریزهایی که برای آلیاژ صنایع استفاده می‌شود به صنعتگران بدهند تا بتوانیم خانه‌های ورشو را تقویت کنیم و مرمت مساجد بروجرد نیز در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha