• پنجشنبه / ۸ دی ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401100804394
  • خبرنگار : 50167

استاندار زنجان:

نگاه مردم به شهرنشینی باید تغییر کند

نگاه مردم به شهرنشینی باید تغییر کند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: فرهنگ پارک کردن در پارکینگ باید تقویت شود تا در مناطق شهری خصوصا در مرکز شهر شاهد مشکلات، تراکم و ترافیک نباشیم.

محسن افشارچی صبح امروز (۸ دی‌ماه) در جلسه ستاد بازآفرینی شهری، اظهار کرد: بازآفرینی شهری صرفا به بافت‌های فرسوده مسکونی اطلاق نشده و بافت‌های ناکارآمد شهری را نیز شامل می‌شود. بافت ناکارآمد گاهی یک ساختمان نیست و می‌تواند از لحاظ عمرانی و یا  اجتماعی مورد توجه باشد.

وی افزود: در یک سال گذشته در حوزه شهری مردم احساس می‌کنند که اتفاقاتی می‌افتد و اقدامات مفیدی انجام می‌شود و این مسئله قابل تقدیر است.

افشارچی با بیان اینکه باید به مسائل کلان نگاه کنیم، تصریح کرد: مدت‌ها است که زنجان را به طور عمودی گسترش می‌دهیم و توسعه عمودی به جای توسعه افقی اتفاق می‌افتد؛ اما با این حال مرکزیت شهری همان جایی که بوده، ماندگار شده است. وقتی شهرک‌های جدید تولید می‌شود باید مرکزیت نیز تغییر پیدا کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه مشکل دیگری که باید به آن توجه شود، تمرکز اقتصاد در مرکز شهر است، عنوان کرد: تمرکز اقتصاد در مرکز شهر اشتباه است. توزیع اقتصاد شهری باید عادلانه صورت گیرد. باید در مناطق جدیدی که ساخته می‌شوند به این مسئله به طور جدی توجه شود و مراکز خرید در آن‌ها ایجاد شوند؛ در این صورت ترافیک و استهلاک نیز کاهش پیدا می‌کند. اقتصاد شهری باید غیرمتمرکز باشد.

افشارچی با اشاره به اینکه باید حرکت‌های کلانی انجام بدهیم، بیان کرد: در سال‌های گذشته با ساخت مسکن‌های متعدد، زنجان با مسکن‌های بلندمرتبه احاطه شده است و این مسئله چندان کارآمد به نظر نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه کار درست سخت است و باید گام‌های بزرگ‌تر از گام‌های حاضر برداریم تا زنجان جای بهتری برای زیستن شود، یادآور شد: نباید مثل گذشته حرکت کنیم. هر متری که به شهر اضافه می‌شود باید تغیرات مطلوبی را به همراه داشته باشد. نگاه مردم به شهرنشینی باید تغییر کند. در حوزه شهری هر دستگاهی که ناکارآمدی و نارضاینی برای مردم ایجاد کند قابل گذشت نخواهد بود.

مقام عالی دولت در استان زنجان خاطرنشان کرد: پارکینگ محوری در شهر حائز اهمیت است. فرهنگ پارک کردن در پارکینگ باید تقویت شود تا در مناطق شهری خصوصا در مرکز شهر شاهد مشکلات، تراکم و ترافیک نباشیم. تکنولوژی کارها را بیش از تصور راحت می‌کند؛ در این زمینه نیز می‌توان از تکنولوژی بهره گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha