• چهارشنبه / ۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401100703853
  • خبرنگار : 71415

انتقاد رئیس جمهور کره جنوبی از ضعف ارتشش در مقابل همسایه شمالی

انتقاد رئیس جمهور کره جنوبی از ضعف ارتشش در مقابل همسایه شمالی

رئیس جمهور کره جنوبی گفت، نفوذ پهپادی اخیر کره شمالی نشان دهنده ناکافی بودن آموزش‌ها به نیروهای ارتش کشورش است و به طور غیر مستقیم دولت قبلی کره جنوبی را از بابت در پیش گرفتن سیاست صلح‌آمیز در قبال پیونگ یانگ مقصر این نقص دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند، یون سوک یول، رئیس جمهور این کشور در جریان یک نشست کابینه دولتش تصریح کرد: "من معتقدم مردم به وضوح خطر داشتن سیاستی بر مبنای حسن‌نیت‌ها و توافقات نظامی با کره شمالی را می‌بینند. ما در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک واحد پهپادی با هدف اجرای عملیات‌های تجسس و شناسایی علیه تاسیسات نظامی مهم کره شمالی بوده‌ایم اما در پی حادثه اخیر (نفوذ پهپاد کره شمالی در روز دوشنبه) ما روند تشکیل این واحد پهپادی را تا بیشترین حد ممکن تسریع خواهیم کرد.

به نوشته رسانه‌های کره جنوبی، رئیس جمهور فعلی این کشور از دولت مون جائه این، رئیس جمهور سابق به خاطر در پیش گرفتن سیاست صلح آمیز بر مبنای تلاشهای دیپلماتیک و مذاکرات نسبت به کره شمالی انتقاد کرد.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین هشدار داد، باید هر گونه اقدام تحریک آمیز از سوی پیونگ یانگ با تلافی پاسخ داده شود.

روز دوشنبه رسانه‌های کره جنوبی به نقل از ارتش این کشور گزارش کردند، چندین پهپادی که گمان برده می‌شود متعلق به کره شمالی بوده‌اند از مرز بین دو کره عبور کرده‌اند. کره جنوبی تلاش کرد این پهپادها را سرنگون کند و جنگنده‌ها و هلیکوپترهای ارتشش را برای رهگیری آنها اعزام کرد. یکی از این جنگنده‌ها از مدل KA-1 بر اساس گزارشها به هنگام برخاستن از زمین سقوط کرد.

چهار پهپاد کوچک کره شمالی در منطقه جزیره گانگهوادوی کره جنوبی پرواز کردند و یک پهپاد دیگر تا نزدیکی مناطق شهری شمال کره جنوبی از جمله سئول رفت. خبرگزاری یونهاپ بعدا نوشت، یکی از این پهپادها توانسته مجددا به کره شمالی برگردد و چهارتای دیگر هم از رادار ناپدید شدند.

وزارت دفاع کره جنوبی نقض حریم هوایی این کشور توسط پهپادهای کره شمالی را "یک تحریک واضح" خوانده و متعهد به دادن پاسخ قاطعانه به آن شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha