سردار یوسف ملکزاده دوشنبه ۵ دی به خبرنگاران گفت: با گذشت چندین سال از راهاندازی سامانه ۱۱۰، روزانه تماسهای بسیار زیادی با این سامانه برقرار میشود که بیانگر اعتماد و باور مردم به نیروی انتظامی، انتظار به حق مردم و افزایش توان پلیس در پاسخگویی به مردم است.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموریتهای پلیس ۱۱۰ به دلیل افزایش تماسها با مرکز فوریتهای پلیس و تنوع و فراوانی مأموریتهای فراجا، به بخشهای فوریتی و غیرفوریتی تقسیم میشود، گفت: تماسهای شهروندان با سامانه ۱۱۰ در سه محور عملیاتی، درخواست مشاوره و راهنمایی و غیرقابل رسیدگی و مزاحمت دسته بندی شده و تنها در تماسهای عملیاتی حضور در صحنه الزامی و اجرایی است.
جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در ماموریت های فوریتی ۱۱۰ نیاز به حضور فوری پلیس بوده و تاخیر در حضور خسران جانی، مالی یا اجتماعی به همراه دارد و باید پلیس با سرعت و اقتدار متناسب با جرم در صحنه عملیات حضور یابد، ولی ماموریتهای غیرفوریتی ۱۱۰ مشمول حضور پلیس با زمان متناسب و بررسیهای اطلاعاتی است.
ملک زاده از شهروندان خواست تا در تماس با سامانه ۱۱۰ بین مأموریت های فوریتی و غیرفوریتی تمایز قائل شده و این امکان را فراهم کنند تا مأموران پلیس بتوانند با در نظر گرفتن همه جوانب مأموریت در صحنه حضور یابند و گفت: با هدف ارائه خدمت به کسانی که به هر دلیل قادر به ارتباط کلامی با پلیس نیستند، یک سامانه پیامکی طراحی شده است.
جانشین فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: برخی از شهروندان به دلیل شرایط خاص قادر به برقراری تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ نیستند بنابراین میتوانند از طریق سامانه ۱۱۰۷۱، درخواست خود را در قالب پیامک به اطلاع پلیس برسانند.
ملکزاده هدف از راه اندازی سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ را خدمات رسانی پلیس به همه افراد جامعه بهویژه افراد سخت گویش، ناشنوا و عموم افرادی که به دلایل مختلفی به برقراری ارتباط کلامی با پلیس نیستند، عنوان و اضافه کرد: افرادی که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ نیستند می توانند با ارسال پیام کوتاه به شماره ۱۱۰۷۱ امداد خواهی خود را به پلیس اعلام کنند.
انتهای پیام
نظرات