• دوشنبه / ۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401100502849
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

شهردار تبریز:

بافت فرسوده شهری رو به افزایش است

بافت فرسوده شهری رو به افزایش است

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: مطابق برنامه ششم توسعه، سالانه باید ۱۰ درصد بافت فرسوده شهرها احیا می شد ولی شاهد رشد و افزایش بافت فرسوده شهری در کشور هستیم.

یعقوب هوشیار، دوشنبه پنجم دیماه، در نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم در تبریز افزود: محوریت توسعه همه‌جانبه کشورها در دنیا منوط به توسعه کلانشهرها است و از این رو نظام تاب آوری شهری و مدیریت بحران در کلانشهرها باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به تاب‌آوری شهری در بلایای طبیعی، اظهار کرد: یکی از شاخص های توسعه پایدار شهر، توجه به تاب‌آوری شهری در بلایایی طبیعی همانند زلزله و وضعیت کشور در خصوص مواجه با بلایایی طبیعی است.

شهردار تبریز گفت: نرخ جمعیت‌پذیری شهرها با سرعت بالایی در کشور در حال افزایش است اما نظام فنی و برنامه‌ریزی هم وزن با اهمیت این مساله پیشرفت نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بافت فرسوده از معضلات مهم کلانشهرها محسوب می شود، ادامه داد: به عنوان طراحان شهری باید نگاه نقادانه‌ای به مسایل شهری داشت و جایگاه خود را در اجرای برنامه‌ مدون پنج ساله مشخص کرد.

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری‌ها در عمل به طرح‌های تفصیلی، یادآوری کرد: در عمل به طرح های تفصیلی در کلانشهرها حتی پیشرفت ۳۵ درصدی حاصل نشده و عیار عملکرد ما در مواقع بحرانی مانند زلزله مشخص خواهد شد.

شهردار تبریز گفت: در سال های اخیر نگاه مدیران، نظام مهندسی و دانشگاه‌ها در موضوع بازآفرینی شهری ارتقا یافته و باید دستگاه های متولی توجه ویژه ای به این موضوع بکنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با اشاره به مخاطرات طبیعی بالا در کلانشهرهای کشور از جمله تبریز، ادامه داد: باید در نظام‌مندی مسایل، پیشگیری و آمادگی و مقابله با بحران و بازسازی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha