• دوشنبه / ۵ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401100502657
  • خبرنگار : 50233

یک کارشناس در سالروز زلزله بم عنوان کرد:

شاه کلید کاهش تلفات در بلایای طبیعی و بحران‌ها

شاه کلید کاهش تلفات در بلایای طبیعی و بحران‌ها

ایسنا/سمنان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان آگاهی و شناخت مردم از وظایف خود در حین و بعد از بحران را کلید کاهش تلفات مادی و معنوی ناشی از بلایای طبیعی و بحران‌های ناشی از آنها ارزیابی کرد.

کمال طاهریان ۵ دی‌ماه همزمان با سالروز زلزله بم در گفت‌وگو با ایسنا سرعت در پاسخگویی به حوادث و بالای طبیعی را بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: اگر مردم بدانند که در زمان وقوع حوداث و حین و بعد بحران چه کارهایی باید انجام دهند تلفات انسانی و مادی و معنوی به شدت کاهش خواهد یافت.

این کارشناس حوزه مدیریت بحران، آموزش‌های عمومی در این بخش را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: صداوسیما و دیگر رسانه‌ها نقش بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای در این بخش می‌توانند ایفا کنند.

وی از برنامه‌ریزی گسترده و مدون برای ارائه آموزش‌های عمومی در سطح استان خبر داد و افزود: در همین ارتباط برنامه‌های آموزشی متعددی در قالب کلیپ‌های کوتاه تخصصی و تاثیرگذار تهیه شده که روند پخش آنها به مرور در استان آغاز خواهد شد.

طاهریان از آغاز پخش بخشی از ویدئوهای آموزشی در هفته ایمنی و به بهانه ۵ دی سالروز زلزله بم خبر داد و گفت: بی‌تردید بحث آموزش از ارکان اصلی برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه در زمان بروز حوادث و بحران‌ها همه دستگاه‌های دولتی و حتی بخش خصوصی وظایف مشخصی دارند ادامه داد: مدیریت بحران استانداری در همین ارتباط نشست های تخصصی با دستگاه های دولتی و عمومی برگزار و وظایف دستگاه ها در شرایط بحران را تشریح و مشخص کرده و لذا اگر مثلا امروز سیلی اتفاق بیفتد همه دستگاه های اجرایی استان به وظایف خود آگاهی کامل دارند.

وی به اهمیت آموزش های عمومی در این حوزه پرداخت و اظهار کرد: جمعیت هلال احمر و صدا و سیما متولی آموزش های عمومی در این بخش هستند.
طاهریان با بیان اینکه در زمان بروز بحران ها همه امکانات دولتی و حتی خصوصی باید در اختیار شورا و ستاد مدیریت بحران استان قرار گیرد اضافه کرد: براساس قانون حتی بخش خصوصی در صورتی که در زمان بحران با این ستاد همراهی لازم را نداشته باشد، مورد پیگرد حقوقی و قضایی قرار می‌گیرد. ضمن اینکه قانونگذار برای امدادرسانی در شرایط بحران، حتی جرائمی برای کسانی که در آن شرایط از وظایف خود سرباز بزنند و یا به قوانین عمل نکنند تعبیه کرده است.

وی با اشاره به تهیه یک بانک اطلاعاتی جامع از امکانات استان برای استفاده احتمالی در شرایط بحران گفت: این بانک اطلاعاتی مدون و بروزرسانی شده و می تواند در شرایط بروز حوادث بسیار کمک کننده باشد.

وی همچنین از تهیه بانک جامع اطلاعاتی از ماشین آلات استان برای بهره برداری احتمالی در شرایط بروز حوادث خبر داد و افزود: تمامی اطلاعات مربوط به توانمندی های استان در حوزه ماشین آلات بخش دولتی و حتی بخش خصوصی جمع آوری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha