• دوشنبه / ۵ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401100502477
  • خبرنگار : 50286

فرماندار اعلام کرد

آخرین وضعیت بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر در جیرفت

آخرین وضعیت بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر در جیرفت

ایسنا/کرمان فرماندار جیرفت از آزادی همه بازداشت شدگان حوادث اخیر به جز چهار نفر در این شهرستان خبر داد.

احمدبلندنظر در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت افراد بازداشت شده در اغتشاشات در شهرستان جیرفت گفت: تعداد 69 نفر که  این افراد در حادثه نمایشگاه عرضه کالا در محل مصلی و چهار راه فرمانداری دست داشتند، بعد از شناسایی دستگیر شدند.

وی از آزادی 65 نفر از بازداشت‌شدگان خبر داد و افزود: افرادی که تحت تاثیر احساسات و به صورت ناخواسته مرتکب اشتباه و تخلفی شدند مورد رافت نظام قرار گرفتند و با اهتمام همه اعضای شورای تامین، دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی زمینه آزادی آنها فراهم شد.

رئیس شورای تامین شهرستان جیرفت تعداد افرادی که هنوز در بازداشت به سر می برند را چهار نفر اعلام کرد و گفت: چهار نفر از دستگیر شدگان هنوز در بازداشت هستند که تحقیقات قضایی و انتظامی در مورد اتهامات آنها ادامه دارد.

بلندنظر امنیت و آسایش جامعه را مرهون خون شهداء و مجاهدت های شهید محور مقاومت دانست و به کسانی که به نحوی دنبال خدشه دار کردن فرهنگ ایثار و شهادت هستند هشدار داد و گفت: خط قرمز همگان راه شهداء، آرمان های امام راحل و ولایت است و با تهدیدکنندگان امنیت روانی و فرهنگی به شدت برخورد می شود و در این راستا با احدی تعارف نخواهیم داشت.

وی  اتهام افرادی که هنوز در بازداشت به سر می برند را توهین به ارزش ها و اقدام به آتش سوزی عنوان کرد و افزود: مطمئنا دستگاه قضایی با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی و کسانی که به احساسات مردم  خدشه وارد کردند، برخورد خواهد کرد.

فرماندار جیرفت از این شهرستان به عنوان دارالولایه یاد کرد و گفت: در شهری که محل تبعید رهبر معظم انقلاب بوده و شهدای عزیز و گرانقدری را برای حفظ تمامیت ارضی تقدیم انقلاب کرده است اجازه جولان به به برهم زنندگان امنیت داده نخواهد شد.

وی با اشاره به حادثه ای که در محل نمایشگاه عرضه کالا در مصلای جیرفت رخ داد، گفت: کسانی که به پشتوانه رسانه های معاند و با فراخوان تلاش داشتند امنیت مردم را برهم بزنند باید در برابر قانون جوابگو باشند.

بلندنظر آزادی 65 نفر از بازداشت شدگان را  با تاسی از آموزه های دینی نشان از  رافت نظام نسبت به فریب خوردگان عنوان کرد و گفت: اینکه تعدادی جوان ناخواسته تحت تاثیر احساسات قرار گرفته اند با افرادی که به صورت سازمان یافته وارد این بازی شدند فرق می کند و این مهم باید مورد توجه خانواده ها باشد و مراقب فرزندان خود نیز باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha