• یکشنبه / ۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401100402011
  • منبع : نمایندگی سمنان

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان عنوان کرد:

آغاز پذیرش دانشجو در علمی کاربردی استان سمنان/ تدریس ۷۰۰ مدرس برای ۲۵۰۰ دانشجو

 آغاز پذیرش دانشجو در علمی کاربردی استان سمنان/ تدریس ۷۰۰ مدرس برای ۲۵۰۰ دانشجو

ایسنا/سمنان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان از آغاز پذیرش دانشجو در این دانشگاه از امروز ۴ لغایت ۱۴ دی‌ماه در دوره کاردانی و از ۷ لغایت ۱۷ دی ماه در مقطع کاردانی خبر داد.

دکتر سعید محمدیان سمنانی ۴ دی ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مراکز دوازدگانه این دانشگاه در استان در ۱۰۷ کدرشته کاردانی و ۷۸ کدرشته محل کارشناسی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه متقاضیان از سه طریق امکان ثبت نام ارند ادامه داد: متقاضیان می توانند از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش، یا سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی و یا از طریق مراجعه حضوری به مراکز علمی کاربردی فعال در استان ثبت نام کنند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان از وجود ۱۲ مرکز فعال در استان خبر داد و گفت: هشت مراکز از مراکز علمی کاربردی استان در جوار واحدهای صنعتی هستند، سه مرکز عمومی و یک مرکز علمی کاربردی دولتی در استان فعالیت دارند.

وی از تحصیل۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دانشجو در این استان خبر داد و با اشاره به تعدد مدرسان همکار در این دانشگاه و سرانه بالای آن در مقایسه با سرانه دانشجویی افزود: بیش از ۷۰۰ مدرس در رشته‌های مختلف با دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان همکاری دارند.

محمدیان سمنانی اضافه کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی این استان بیش از ۲۳ هزار فارغ‌التحصیل در رشته های مخلف داشته که بخش عمده آنها وارد بازار کار شدند.

وی با بیان اینکه آموزش دوره های کاردانی حرفه ای و کاردانی فنی نظام آموزش مهارتی مهرماه ۱۴۰۱ آغاز شده افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در استان در این زمان از سال تکمیل ظرفیت ۷۵ رشته فنی و ۵۵ کدرشته حرفه‌ای انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به تعیین دو بازه ۱۱ روزه برای ثبت نام تکمیل ظرفیت در دو مقطع کاردانی و کارشناسی خاطرنشان کرد:متقاضیان می توانند با مراجعه حضوری به مراکز علمی کاربردی استان و یا از طریق سایت سازمان سنجش ثبت نام کنند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان ادامه داد: صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر از جمله گروه‌های درسی هستند که مراکز علمی کاربردی دوازده‌گانه این استان در آنها دانشجوی می‌پذیرد.

وی با اشاره به تسهیلات اعطایی به دانشجویان این دانشگاه گفت: دانشجویان در این دانشگاه می‌توانند از ترم دوم تا پایان دوره از وام دانشجویی که بخش اعظم هرینه تحصیلی آنها را شامل می شود برخوردار شوند. ضمن اینکه دانشجویان پسر در زمان تحصیل از معافیت تحصیلی بهره‌مند هستندو

محمدیان سمنانی از اشتغالزایی مناسب به عنوان یکی از مزیت های تحصیل در مراکز علمی کاربردی یاد کرد و افزود: با توجه استقرار هشت مرکز علمی کاربردی استان در جوار واحدهای صنعتی و تولیدی و بروزرسانی مداوم رشته‌ها و انتخاب آنها بر اساس نیازهای واقعی بازار کار فارغ التحصیلان این دانشگاه از موقعیت خوبی برای اشتغال برخوردارند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان ادامه داد: بخش زیادی از مراکز علمی کاربردی برخلاف دیگر دانشگاه ها در جوار واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد شدند و از همین رو دانشجویان علاوه بر گذراندن دوره های کاربینی و کارورزی در این واحدها به طور دقیق با فضای واقعی کار آشنا می‌شوند. ضمن اینکه قریب به اتفاق آنها جذب همین واحدهای صنعتی و تولیدی می‌شوند.

وی با اشاره به بروزرسانی رشته‌ها در این دانشگاه گفت: هر ساله رشته‌های بدون متقاضی از چرخه حذف و رشته های جدید متناسب با نیاز بازار و جامعه هدف تعریف می شود. همچنان که در مهرماه امسال ۱۲۵ رشته جدید در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه مدرسان این دانشگاه به صورت حق‌التدرسی با دانشگاه همکاری می کنند اظهار کرد: در آذرماه امسال فرخوان جذب مدرس اعلان و از ۲۵۰ متقاضی، ۱۴۶ مدرس جذب شد.ضمن اینکه برخی از این مدرسین افراد خبره در رشته خود هستند و ممکن است لزوما مدرک دانشگاهی بالایی نداشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha