• جمعه / ۲ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401100200650
  • خبرنگار : 50560

امام جمعه قزوین:

«جهاد تبیین» سلاح مقاومت برابر توطئه‌های دشمن است

«جهاد تبیین» سلاح مقاومت برابر توطئه‌های دشمن است

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین گفت: جهاد تبیین سلاح مؤثری برای مقابله با جنگ شناختی دشمنان است که باید از سوی اقشار مختلف جامعه از جمله معلمان، اساتید دانشگاه، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات و اهالی فرهنگ، هنر و قلم جدی گرفته شود.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین، اظهار کرد: امروز جنگ شناختی علیه ایران شدت یافته است و بی‌شک گمراه و منحرف کردن جوانان و نوجوانان از اصلی‌ترین اهداف معاندین نظام است. 

وی بیان کرد: دشمن با تکیه بر جنگ‌شناختی، می‌خواهد شناخت نسل جوان را از ارزش‌های انقلاب دچار تغییر کند تا دیگر قشر جوان و نوجوان به شهدای وطن و انقلاب اسلامی نبالند و نخواهند پیرو راه آنان باشند. همچنین دوری از عفاف و حجاب و ارزش‌های اسلامی از دیگر خواسته‌های دشمن است.  

امام‌ جمعه‌ قزوین گفت: در صدر اسلام نیز دشمنان دین، جنگ‌شناختی به‌راه انداخته بودند به‌طوری‌که برخی افراد از نماز خواندن امیرالمومنین علی (ع) تعجب می‌کردند و یا اینکه فرقی بین معاویه و حضرت علی(ع) قائل نبودند و به پیروی از یزید شمشیرهایشان را برای به شهادت رساندن فرزند رسول خدا یعنی امام حسین(ع) تیز می‌کردند.  

۹دی، روزی تاریخ‌ساز در طول انقلاب‌اسلامی

وی عنوان کرد: جهاد تبیین سلاح مؤثری برای مقابله با جنگ شناختی دشمنان است که باید از سوی اقشار مختلف جامعه از جمله معلمان، اساتید دانشگاه، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات و اهالی فرهنگ، هنر و قلم جدی گرفته شود.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه باید در مقابله توطئه‌های دشمن انقلاب اسلامی بیدار و بصیر باشیم، افزود: مقابله با این توطئه‌ها از راه جهاد تبیین رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: سالروز حماسه ۹ دی واقعه‌ای بزرگ، تاریخ‌ساز و جاودانه در طول پیروزی انقلاب اسلامی است که نشان‌دهنده حضور دشمن‌شکن مردم برای مقابله با جنگ شناختی دشمنان بود.  

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: هفتم دی‌ماه، سالروز قیام و حماسه مردم قزوین علیه رژیم ستم‌شاهی از دیگر برگ‌های زرین تاریخ است که مبارزات مردم قزوین علیه رژیم ستم‌شاهی را یادآوری می‌کند.  

وی همچنین سالروز شهادت آیت الله حسین‌غفاری از یاران امام‌خمینی(ره) به‌دست عوامل ستم‌شاهی را گرامیداشت و همچنین با اشاره به سالروز اشغال افغانستان به‌دست شوروی، افزود: امیدواریم مردم مسلمان این کشور همسایه در مسیر استقلال گام برداشته و خود را به‌عنوان یک کشور توانمند مسلمان به دنیا معرفی کنند.

خطیب نمازجمعه قزوین در ادامه با اشاره به تشییع پیکر پاک و مطهر هشت شهید گمنام در قزوین، اظهار کرد: نباید فراموش کنیم شهدا بهترین دوستان ما هستند و باید همواره ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

امام‌جمعه در ادامه با تسلیت به‌مناسبت ایام فاطمیه(س)، خاطرنشان کرد: آن حضرت که نمونه کامل یک زن مسلمان و اسوه‌ای برای همه زنان عالم هستند، در روشن کردن افکار مردم بسیار اثرگذار بود و اگر روشنگری‌های ایشان نبود دینی باقی نمی‌ماند، در نتیجه ولایت امیرالمومنین(ع)، جایگاه ولایت و رسالت پیامبر(ص) به دست فراموشی سپرده می‌شد.

وی بابیان اینکه زنان ایرانی حضرت فاطمه زهرا(س) را الگو و اسوه خود می‌دانند، تأکید کرد: به زنان ایرانی افتخار می‌کنیم. زنانی که عفاف دارند و به زمزمه‌های شیطانی، پیرامون کشف حجاب، پاسخ منفی دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha