• چهارشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401093020649
  • خبرنگار : 50105

بهترین دانشگاه‌ها در اقتصادهای نوظهور کدامند؟

بهترین دانشگاه‌ها در اقتصادهای نوظهور کدامند؟

ایسنا/خراسان رضوی رتبه‌بندی دانشگاه‌های تایمز هایر اجوکیشن برای سال ۲۰۲۳ منتشر شد و چین در فهرست ۲۰۰ دانشگاه برتر با بیشترین نمایندگی اقتصاد نوظهور است. ۲۵ دانشگاه جدید آفریقایی در این رتبه‌بندی وجود دارند، در حالی که عربستان سعودی و امارات نیز پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌اند.

به نقل از ویفروم، دانشگاه‌های کشورهایی که توسط گروه اف‌تی‌اس‌ای بورس لندن به عنوان اقتصادهای نوظهور در سال ۲۰۱۸ طبقه‌بندی شده‌اند، ۳۴ درصد از کل دانشگاه‌های فهرست‌شده در رتبه‌بندی دانشگاه جهانی را تشکیل می‌دهند و در سال  ۲۰۲۲ آنها ۴۲ درصد بودند اما اقتصادهای نوظهور در فهرست برترین دانشگاه‌ها در سال ۲۰۲۳ چگونه عمل می‌کنند؟

چین در فهرست دانشگاه‌های برتر برای سال ۲۰۲۳، با ۱۱ دانشگاه در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر، با رتبه‌بندی جهانی ۱۶، رتبه اول را به خود اختصاص داد و برخی از دستورالعمل‌ها در چین که هدف آن ایجاد دانشگاه‌ها و رشته‌هایی در سطح جهانی تا پایان سال ۲۰۵۰ است، به ارتقای سطح دانشگاه کمک کردند.

محققان اظهار کردند: اعتبار در آموزش عالی، واقعا مهم است و به جذب سرمایه‌گذاری داخلی و جذب شرکای با کیفیت برای پیشرفت راهبردی کمک می‌کند و شاید بالاتر از هر چیز دیگری، برای جذب استعدادها، در میان دانشگاهیان و البته میلیون‌ها دانشجوی آینده‌دار که انتخاب بیشتری برای محل تحصیل دارند، کلیدی است.

به طور کلی، چین دارای ۹ دانشگاه در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر از نظر اعتبار است که نسبت به سال گذشته هفت دانشگاه افزایش داشته است. دانشگاه پکن از رتبه ۱۵ به ۱۳ صعود کرد.

۲۵ دانشگاه آفریقایی جدید در این رتبه‌بندی وجود دارد و زامبیا، نامیبیا، موزامبیک، زیمبابوه و موریس همگی برای اولین‌بار در این رتبه‌بندی حضور دارند. دانشگاه کیپ تاون با رتبه ۱۶۰ بالاترین رتبه را دارد. در حال حاضر ۱۷ کشور آفریقایی در مقایسه با ۹ کشور در سال ۲۰۱۸ در رتبه‌بندی قرار دارند.

عربستان سعودی و امارات پیشرفت چشمگیری دارند و این نشان می‌دهد که عربستان سعودی بیشترین افزایش را در امتیاز کلی از سال گذشته داشته است (۵۰ در مقایسه با ۴۵). امارات متحده عربی با میانگین امتیاز کلی ۴۴.۴ نسبت به سال گذشته (۴۰) افزایش مشابهی داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha